Senaste nytt

SAS innenrikslounge access på Oslo Gardermoen

Capgras

Medlem
Hei!

SAS skal snart åpne sin domestic lounge i Oslo. En kamerat av meg har sitt gullkort hos TK og A3, og har spurt SAS om hva slags regler som gjelder for adgang til loungen da dette ikke fremgår av teksten på SAS sine sider. Svaret han får fra SAS, er at det blir samme regler for loungen i Oslo som den i Stockholm. (?)

Så da er spørsmålet. Hva er reglene for adgang til Domestic lounge i Stockholm, når man har Star Gold og ikke EB Gold?

Takk for hjelpen,
 

ulagun

Medlem
Domestic lounge på ARN T4 gäller EB Gold och inget annat.
Med tanke på den trängsel som är under eftermiddagsavgångarna så är det illa nog.
Man kommer in med kortläsare," admits one guest". Så hur t.ex barnfamiljer kommer in förstår jag inte.Kanske kryper under vändkorset.
 

mha321

Medlem
Domestic lounge på ARN T4 gäller EB Gold och inget annat.
Med tanke på den trängsel som är under eftermiddagsavgångarna så är det illa nog.
Man kommer in med kortläsare," admits one guest". Så hur t.ex barnfamiljer kommer in förstår jag inte.Kanske kryper under vändkorset.

Finns ju en knapp för att tillkalla personal också, som kan öppna.
 

Joakim

Medlem
Domestic lounge på ARN T4 gäller EB Gold och inget annat.

Detta har diskuterats tidigare i annan tråd men enl SAS har *G tillträde.



Guldkorten som ger tillgång till loungen:

EuroBonus guldkort och Star Alliance guldkort: Om du har ett boardingkort för utrikes avresa från den lokala flygplatsen med SAS eller en Star Alliance-partner, så har du tillgång till SAS, Star Alliance samt SAS samarbetspartners lounger – det finns drygt 1000 lounger runt om i världen. Detsamma gäller SAS inrikeslounge på Arlanda, terminal 4.
 

ulagun

Medlem
Detta har diskuterats tidigare i annan tråd men enl SAS har *G tillträde.



Guldkorten som ger tillgång till loungen:

EuroBonus guldkort och Star Alliance guldkort: Om du har ett boardingkort för utrikes avresa från den lokala flygplatsen med SAS eller en Star Alliance-partner, så har du tillgång till SAS, Star Alliance samt SAS samarbetspartners lounger – det finns drygt 1000 lounger runt om i världen. Detsamma gäller SAS inrikeslounge på Arlanda, terminal 4.

Klart intressant!
För när jag samlat ihop mitt EBG så börjar det mödosamma insamlandet på M&M senatorstatus och då mycket via SAS inrikes.
Hittills alltid totalstopp när jag rest inrikes från ARN med min M&M kod på boardingpasset. Hjälper inte att trycka på knappen och tillkalla tjerna . Trots jag visar mitt EB guldstatus kort så kommer jag inte in med M&M på boardingkortet
Som tur är så finns alltid någon vänlig medpassagerare som av medlidande trycker på admit.
Vore därför tacknämligt att få fakta att jag har rätt till tillträde även som M&M Senator
 

FF#1

Medlem
Låter ju mycket underligt att du inte ska komma in fast du har ett EBG om det står MM på bording card?
Vi får se till att det här reds ut officiellt snarast.
 

FF#1

Medlem
Jag kommer inte in med mitt AMEX EBG, så det verkar vara godtycklig access med de flesta kort.
 
Toppen