Senaste nytt

Söker: Stockholm - Sao Paolo T/R i juli/augusti

robban-

Medlem
Hej alla,
har läst här ett tag men nu var det dags för första inlägget :)

Jag ska till Brasilien i sommar, tyvärr inte under fotbolls-vm, men hittar inget bra ställe att söka efter olika bokningsklasser på de två resorna (i Europa sam IC till Brasilien)

•Varifrån vill du börja din resa? - Stockholm Arlanda
•Var är din destination? - Sao Paulo Guarulhos
•När vill/behöver du resa ut? - 12:e juli (11-13 kan funka, men helst inte 11, bara om det inte finns något vettigt den 12:e eller 13:e)
•När vill/behöver du komma hem? - Behöver vara hemma i Sverige 3:e augusti
•Hur länge vill du vara borta? - Se ut/hem
•Hur många personer som skall resa? - 2 vuxna
•I vilken kabinklass? - Här kommer problemet. Jag vill gärna ha business på IC flyget, men har inget emot att åka economy inom Europa. Jag kan endast hitta sökmotorer som ger mig business hela resan, alternativt att jag söker avgångar från varenda flygplats i Europa var för sig. Skulle vilja hitta en sökmotor som kan visa öppen mellanlandning där jag kan ange olika kabinklasser. Kan alltså tänka mig att mellanlanda i princip var som helst i Europa
•Med vilka flygbolag vill du flyga med? - Gärna Star Alliance, men allt funkar
•Vad är din budget? - Rimligt pris? :) Har inte satt något max, men biljetter över 35-40TSEK/person är troligen inte aktuellt
•Vad är det viktigaste för dig? - Vill inte mellanlanda utanför Europa. Med andra ord går USA samt mellanöstern bort
•Vill du stanna annanstans utöver destinationen? - Nej


Tacksam för hjälp om någon vet en bra sökmotor som uppfyller kriterierna ovan.
 

johhenrik

Medlem
Screenshot 2014-03-05 14.09.48.png

Om du kan åka den 10/7 så går det ner till 21.000kr per person. Denna linje har också TK Comfort Class på som är en solid produkt. Sök på International Flights, Airline Tickets, Online Bookings - Turkish Airlines - Best Airline in Europe så kan du leka med alternativen.
 

Mr.T

Medlem

johhenrik

Medlem
När jag söker biljetter till Sao Paulo i jul finns ingen Comfort Class, finns det någon anledningen för det? Byter dom flygplan runt jul?

Jag vet faktiskt inte. Det enda jag vet är att senaste 777-300ER ordern som TK la inte innehöll Comfort Class. Jag minns inte leverens på dessa dock, men det kan man nog Googla.
 

Dr. Miles

Expert
Turkish Airlines använder Airbus A340 till Sao Paulo/Buenos Aires sedan oktober 2014, därför finns det ingen Economy Comfort Class.

Det ser ut som de kommer att köra Airbus A340 istället för tidigare planerad leasad Boeing 777-300ER från Jet Airways.

Turkish Airlines July – Oct 2013 Long-Haul Operation Changes | Airline Route – Worldwide Airline Route Updates
http://www.businessclass.se/forum/d...s-aires-t-r-turkish-18-600sek.html#post143568

http://www.businessclass.se/forum/s...kish-airlines-plockar-bort-comfort-class.html
 
Toppen