Senaste nytt

Bäst hotell på Arlanda?

Yekermo

Medlem
Kommer sent till Arlanda och ska med ett förmiddagsflyg (11:20 till Doha med Qatar). Tips på vettiga hotell? Är Connect hyfsade? Nån som har några erfarenheter?

Tacksam för alla tips och råd.
 

erhel

Medlem
Radisson Blu SkyCitY är ett bra hotell som är särskilt bekvämt tack vare sitt läge som gör att du slipper transportera dig mellan hotellet och terminalerna. Om du har CCG är möjligheten till uppgradering god vilket alltid är trevligt, även om man bara ska sova innan flyget.

Har haft det tveksamma nöjet att bo en natt på Quality Airport Hotel Arlanda i Arlandastad pga. inställt flyg. Undvik det hotellet eftersom det är ett "typiskt flygplatshotell" i uttryckets sämsta bemärkelse.

Har inte provat Connect dock.
 

FlyingFire

Medlem
Har bott på Radisson SkyCity vid tillfällen, bra rum, har ingen status på hotellet, men trivts ändå. Och frukosten på Stockholm Fisk är grym.
 

miles

Medlem
Clarion eller Radisson Skycity som redan nämnts, råkar du vara på Arlanda den sista fredagen i en månad så Clarion helt klart eftersom det går att boka rum för 695 kr då, inkl frukost och wifi. Ett kap!
 

johhenrik

Medlem
Har haft det tveksamma nöjet att bo en natt på Quality Airport Hotel Arlanda i Arlandastad pga. inställt flyg. Undvik det hotellet eftersom det är ett "typiskt flygplatshotell" i uttryckets sämsta bemärkelse.

OT: Jag brukar undvika hotell som har ord som Quality etc i namnet. Om de måste peta in den typen av ord i hotellet så stämmer det sällan. ;)
 

erhel

Medlem
OT: Jag brukar undvika hotell som har ord som Quality etc i namnet. Om de måste peta in den typen av ord i hotellet så stämmer det sällan. ;)

Hehe! Jo det gör jag också. Det är en del av Choice, men det hjälper tyvärr inte. Man kan säga att jag pushade för Radisson Blu eller Clarion till killen från Menzies, men det fanns "inga" rum kvar...
 

Jonas C

Medlem
Park Inn rekommenderas ej. Arlandia var däremot mycket trevligt, i synnerhet pannkakorna på frukostbuffén.
 
Toppen