Senaste nytt

Ut på tur aldrig sur med Norsken

lonewolf

Medlem
Inledning
God kväll till er alla här på BusinessClass.se!
Jag är ny medlem här och vill därför passa på att skriva och publicera mitt första resereportage för er. Eftersom jag studerar sista året på gymnasiet blir det allt för mycket tid nere på marken och nu under 2011 har jag utnyttjat mina lov till att försöka spendera så mycket tid jag bara kan ovanför molnen. Detta reportage kommer visa hur jag valde att avsluta mitt höstlov genom att göra sju flights på tre dagar. Vilket kanske inte är någonting unikt för er, men jag personligen tycker det är ganska bra för en 18-årig student att lyckas med.

Nej, allt för mycket snack. Nu åker vi, vänligen spänn fast era säkerhetsbälten!:)


04.11.11 Stockholm Arlanda ARN - Oslo Gardermoen OSL DY4103
Det är en tidig fredagsmorgon och boarding på Arlanda började 06.35 och dagen till ära var det LN-DYS som skulle ta mig över till mitt andra hem Oslo och Gardermoen Lufthavn. Boarding gick otroligt smidigt och vi lämnade Gate 62 tre minuter före avsatt avgångstid. För er som är intresserade kom DYS:en in från Dubai 06.00

boardingARN.jpg

Det var grått och regn som Oslo bjöd på men det lovades blå himmel och sol i Bodø som jag hade kollat upp på flygningen över till Oslo.

onblocksOSL.jpg

04.11.11 Oslo Gardermoen OSL - Bodø BOO DY380
Efter cirka två timmar på Gardermoen var det dags att sätta kursen norrut ut rättare sagt mot Bodø med LN-NOG. Eftersom jag aldrig hade flugit inrikes i Norge kändes detta som en otroligt speciell flygning. Dessvärre bjöd den på otroligt mycket turbulens och man fick avbryta serveringen två gånger och en gång blev det ett ordentligt hopp i stolen. Men den fina approachen in mot Bodø gjorde så att flygningen fick en fin avslutning och det var betydligt bättre väder där uppe än i Oslo.

landingBOO.jpg