Senaste nytt

Problem orsakade av att silver blir av med "poängbonusen"

Appendix

Ny medlem
Hej,

Upptäckte till min stora fasa att en av nyheterna med nya EB nivåerna är just att Silver blir av med sin 15% bonus.
Detta leder till att mina två resor i maj och juni med 400 poäng marginal missar EBG gränsen...

Lite bittert. Fick rådet att ringa till kundtjänst och se om de kan lösa det. Vill bara göra fler uppmärksamma på detta då 15% kan bli en del poäng speciellt om man ska ner till Matla i plus.

/Sebastian
 

Appendix

Ny medlem
Så en av mina avgångar fanns till relativt billigt pris med Plus så bokade jag om till den.
Eurobonuskundtjänsten rådde mig att reklamera ombokningsavgiften till SAS customer care och berätta hur det skedde.

Jag menar att då man bokar och väljer "visa eurobonuspoäng" så får man upp ett felaktigt poängvärde. Vilket var det jag baserade mina bokningar på.
Återkommer hur det går. Nu kommer jag iaf landa mitt EBG vilket är huvudsaken. Och skillnaden mellan Go och Plus var bara 500 vilket jag ser som överkomligt.
 

obs

Medlem
Det er åbenbart ikke muligt at fremsøge denne mulighed, hvis ikke man vælger engelsk som sprog i øverste højre hjørne. Vælger man dansk/svensk/norsk, får man ikke denne mulighed frem.

Bevidst, eller blot endnu en fejl fra SAS IT?
 

NotRyan

Medlem
Köpa baspoäng med extrapoäng är sk*tdyrt, och är bara att rekommendera i vissa speciella fall, exempelvis om en mileage-run inte är möjlig eller hinns med, det finns många trevliga destinationer man kan åka till och vända :)

Mvh
/NotRyan
 

palmen

Moderator
Jag blir också drabbad av detta, det har dykt upp en jobbresa och om allt faller väl ut så kommer jag på mina bokade resor + jobbresan komma upp i ca 47500 poäng utan 15% bonusen. Surt att behöva göra en extra mileage run för att nå guld om allt annat går i lås.

15% bonusen som EBS var det enda som jag hade nytta av i mitt resande, övriga förmåner som jag har nytta av får jag antingen genom annat guldkort eller köp av plusbiljett.
 
Köpa baspoäng med extrapoäng är sk*tdyrt, och är bara att rekommendera i vissa speciella fall, exempelvis om en mileage-run inte är möjlig eller hinns med, det finns många trevliga destinationer man kan åka till och vända :)

Mvh
/NotRyan

Håller med, har man ingen möjlighet och det är extremt lite som skiljer så kan det vara värt det.
15 % extra i silver var absolut något vettigt. Synd att det är borta, men man kan inte få allt :)
 
Toppen