Senaste nytt

Stolar på Thai Airways Boeing 747

CaptainM

Medlem
Jag har aldrig lyckats seata på domestic Thai i förväg. Kanske försöka checka in så tidigt som möjligt och be att få önskat säte då, status hjälper säkert också om du har det. Flög själv BKK-HKT-BKK med 747 för en vecka sedan med ekonomibiljett och blev uppgraderad till C vid gate i båda riktningarna, ena gången C-säte och andra F-säte så det verkar inte vara direkt fullbokat i C för tillfället så att få sitta där man vill är nog inte omöjligt.

Lycka till och trevlig resa

Tack!
Kan jag checka in via nätet på domestic och därmed också seata mig samtidigt?
 

hisingen

Medlem
Vill man sitta längst fram så är det nog fortfarande att vara tidigt på flygplatsen och fråga snällt vid check-in som gäller.
 

hisingen

Medlem
Är du helt säker på detta? I så fall blir det nya business till SYD för min del, spelar i och för sig mindre roll, viktigaste för mig är att få övervåning :)

Sorry för sent svar men är helt hundra på detta.Är fortfarande samma i Thai's system som synes nedan

tg1.jpg

tg2.jpg
 

Alf

Medlem
Jag har haft 2E och det var ingen bra plats. Fick en klaustrofobisk känsla av denna trånga "låda" att sitta i. Gillade inte alls suiterna i TG första klass i denna konfiguration med 9 stolar, det kändes trångt och instängt.
 
Jag har haft 2E och det var ingen bra plats. Fick en klaustrofobisk känsla av denna trånga "låda" att sitta i. Gillade inte alls suiterna i TG första klass i denna konfiguration med 9 stolar, det kändes trångt och instängt.

Fönsterplatserna är nog snäppet bättre tror jag. Ska ta lite bilder när jag åker denna om någon månad.
 

Alf

Medlem
First Class syndrome på hög nivå!

Trånga är de knappast, har du provat ett mittensäte på sista raden i en jumbo? Det är trång!

Förstår inte heller klaustrofobin du beskriver, privacy screen kan ju dras ned så du har öppet till gången men även med den uppe är det ju inte helt stängt. Emirates däremot, där kan du bli instängd.

Håller med om att det är ett First Class symdrome. Fysiskt sett var den inte trång, det fanns naturligtvis gott om plats eftesom det gick att ligga. Men jag gillade inte platsen, kände mej instängd, hellre rad vid fönster. Jag åkte First med Malaysian och det var en himla skillnad. Mycket luftigare och bättre plats, visserligen ett par i mitten men ändå.

Jo jag har åkt längst bak i KLM 747 till LAX och suttit i mitten av mittraden bredvid en korpulent dam och barn på andra sidan om mej. Detta var på en tjänsteresa. Efter det vägrade jag konsekvent att resa i i ekonomi på långresor i tjänsten och jag gör det inte heller på mina semesterresor som är över fyra timmar. Tack vare BC blir det ju numera på USDM milage som gäller.
 
Väcker lite liv i en gammal tråd!

Jag har bokat First med Thai TG924 med en 747 mellan Bangkok och München. Min fråga är nu vilken first class kabin jag kommer få? Det finns totalt 9 platser i first och jag är seatad på 3E. Finns det bara dem "nya suiterna" nu lr finns den gamla fortfarande kvar?
 
Toppen