Senaste nytt

Rykte: Förändringar i koncepten fr.o.m 1:a mars 2014?

Status
Stängd för vidare inlägg.

jumbooze

Medlem
Rykte: Förändringar i koncepten fr.o.m 1:a mars 2014?
Hörde ett rykte om att det skulle bli tydligare gränser mellan Eco, Plus och Business på långflyg från och med 1:a mars.
Är det någon som hört något mer om detta?

Bland annat så skulle skumpan återinföras som pre departure drink och andra ej specificerade ändringar för att tydliggöra skillnaderna mellan de olika klasserna.
 

agehall

Medlem
Inte så mycket att spekulera i - vi vet ju om en vecka. Men jag undrar hur de tänkt hantera ifall jag köper en Go-biljett till den 2e mars och de sedan plötsligt försämrar konceptet betydligt utan förvarning.

Det låter lite skumt imho.
 

jumbooze

Medlem
Jag har också reflekterat över hur det eg. är med deras rätt att ändra vad som ingår i produkten som marknadsförs på nätet.
 

A380*G

Medlem
På något sätt måste ju justeringar kunna göras - åt båda hållen. Antagligen finns det någon rad i T&C att de har rätt att ändra. Legalt kan de väl skriva vad de vill på internet men det är dina biljettregler för din biljett som avgör, eller?
Dessutom misstänker jag att de kommer ha någon övergångsperiod?
 

agehall

Medlem
Det normala är ju att man i förväg talar om att från ett visst datum ändras reglerna. Då kan de sälja biljetter med korrekta regler långt i förväg. Här verkar ju mer som att de tänker ändra över en natt vilket jag inte tror kommer att funka så bra.
 

Ricci

Medlem
Det kommer som sagt bli både förbättringar och försämringar för att markera skillnaderna mellan klasserna.
Jag tycker det är synd att inte SAS marknadsför förändringarna lite tidigare.

Jag vill inte lägga ut interna SAS dokument på BC.se utan låter BC.se komma med de nyheterna.
Men om du vill Jumboze ha mer info, så skicka ett mail till mig.:)
 

Jacob

Medlem
Jag vill inte lägga ut interna SAS dokument på BC.se utan låter BC.se komma med de nyheterna.
Förhoppningen är att vi även ska få några kommentarer från den som är ansvarig för detta (som inte står med i dokumentet), jag jobbar på det, så uppskattar om du håller infon för dig själv till allt är klart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen