Senaste nytt

Nivåpoäng och bonuspoäng

Hej,
Läste någon artikel där jag tolkade det som att man på en bokning kan använda 2 separata bonuskort på samma resa, ett kort som enbart ger bonuspoäng och ett annat som enbart ger nivåpoäng... Vet någon om detta är möjligt??
 

Jacob

Medlem
Nja...

Det du kan göra är att använda ett bonuskort för att tjäna poäng (såväl nivågrundande som bonuspoäng att använda) samt ett annat bonuskort för status på flygningen.

Är det så att du har guldkort med SAS men vill börja tjäna poäng i Lufthansa Miles & More eftersom du kommit fram till att det är mer förmånligt går det att lägga in SAS kortet som FTQS (status - du identifieras alltså som guld i alla system) medan Lufthansa kortet läggs in som FQTV (för att tjäna poäng som kommer hamna i Miles & More).

I övrigt så kan man normalt bara tjäna poäng i ett program. Finns enstaka fall där det förekommer vad man kallar "double dip", men det är mycket ovanligt. Handlar jag på MQ i Sverige får jag exempelvis både poäng i MQs kundklubb och poäng i Eurobonus på ett och samma köp.
 
Det var precis så jag menade. Är detta något jag ordnar när jag checkar in? När jag gör en bokning på t ex. SAS kan jag ju bara lätta in ett bonuskort...
 

Jacob

Medlem
Du måste gå till en incheckningsdisk på flygplatsen. Jag är dock inte säker på att all personal ens vet hur man gör eller att denna differentiering finns.
 

Sakoz

Medlem
Hilton har också double dip. Får både HHonors points samt 500 EB poäng. När dom kör sina kampanjer kan man få upp till 1000 EB poäng.
 
Toppen