Senaste nytt

Finnair med ny rutt till Singapore

Jacob

Medlem
Den 30 maj lanserar Finnair sin tionde rutt till Asien, denna gång Helsingfors-Singapore.
Rutten kommer flygas dagligen med en Airbus A340.

Finnair marknadsför sig som det snabbaste alternativet mellan Sverige och Singapore.
Sträckan Stockholm-Singapore ska kunna flygas på 13 timmar och 30 minuter och sträckan Göteborg-Singapore ska kunna flygas på 13 timmar och 50 minuter.

Finnair flyger även till Helsingfors från Norrköping och Köpenhamn.
 

Gnopps

Medlem
Visst blir det det kortaste alternativet men 13,5h Stockholm-Helsingfors-Singapore gentemot 14h Stockholm-Köpenhamn-Singapore med Singapore Airlines är ingen större skillnad. Jag hade nog valt det senare alternativet i de flesta klasser!
 

Kristofer

Medlem
Med stora skyltar på CPH marknadsför Finnair sin linje som genvägen till Singapore. För oss som bor i södra Sverige är jag tveksam om snabbaste vägen går via HEL. :)
 

Jacob

Medlem
Om jag får gissa kostar SQ alternativet rätt mycket mer än AY i C?
Tittade lite på biljettpriser och billigaste biljetten ARN-SIN med AY i business kostar 26682 kr + skatter. Rätt dyrt!

Det går att hitta billigare biljetter med en rad flygbolag, bl.a. SQ (via CPH).
 

Concorde

Founding Member
Vilket datum? Kollar man över en längre period, t.ex. Juni så varierar det kraftigt. AY vinner överlägset på kortast resa (14h) och är då på samma nivå som SK men billigare än SQ. Qatar får man för 20.000 med byta i DOH. 16 timmar total flight. Winner.

Personligen skulle det behöva sparas flera tusenlappar för att åka omvägen via CPH för att make upp for lost time.
Jacob, varför denna avsky mot OW ;)
 

Jacob

Medlem
Tittade på publicerade fares. Finnair ligger stadigt på runt SEK 26.600.
Finns en rad flygbolag som har billigare fares som BA, QF, AF, KL, SQ, TK, MH med flera...

Jacob, varför denna avsky mot OW ;)
Säger du till en person som gick med i BAEC för bara några dagar sedan och redan tjänat sina första tier points... ;)
 

Concorde

Founding Member
Jamen, det är ju underbart. Har ett förslag på en kort weekend till UK i juli med mig så du kan få billiga TP samt besöka Galleries First.
 
Toppen