Senaste nytt

Tropisk business casual - hur klär man sig i varma Singapore?

lnixon

Medlem
OK, konferens i Singapore igen.

Hur klär man sig egentligen för det klimatet, om man vill hålla något slags business casual-stil? Snyggjeans-och-blazer funkar inte för mig; jag dör av värmeslag.

Jag har framförallt svårt att hitta vettiga, tunna, skrynkelmotståndiga byxor. Klimatmässigt skulle väl linne funka, men det är ju inte så resvänligt.
 

Senator

Moderator
OK, konferens i Singapore igen.

Hur klär man sig egentligen för det klimatet, om man vill hålla något slags business casual-stil? Snyggjeans-och-blazer funkar inte för mig; jag dör av värmeslag.

Jag har framförallt svårt att hitta vettiga, tunna, skrynkelmotståndiga byxor. Klimatmässigt skulle väl linne funka, men det är ju inte så resvänligt.

Jag kör en mix av amerikansk "casual Friday" och safaristyrsel :) Det jag menar är chinos/khakibrallor och skjortor. Med tanke på att 80% av mina skjortor är ljusblå (50 shades of blue) är det enbart skjortor med vit bas som åker med så man undviker när den ljusblå skjortan får en annan "shade of blue" när man svettas...
 

karho

Medlem
Jag är stor fan av linne i värme. Stryka på hotellet funkar väl? Skrynkligt blir det ju, men vill man vara fin...
 

Agö

Medlem
Ett stort problem är ju att det är satans kallt inomhus (inkl. taxi) och tryckande fuktig värme utomhus. Ständiga bekymmer ;)
 

rvarttinen

Medlem
Tunna chinos i bomull och skjortor i bomull har funkat bra för mig i varmare klimat (inkl. Singapore). Kläderna bör sitta lite löst så svalkar de bra och om de inte blir fuktiga så värmer de lite inomhus (med A/C) också. Piké i bomull fungerar också, på typ casual Fridays.
Ja, i ett tropiskt klimat får man även helt enkelt röra sig långsammare än vad man är van vid hemma ... :)
 
Toppen