Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

mha321

Medlem
Ska flyga CPH-SFO i maj och får fram att från Go till Plus är det €160 på ditvägen och €142 på hemvägen. Till business är det €344 resp €315.

Är detta normala priser eller kommer det bli billigare/dyrare närmre avfärd. Lutar åt att det blir ett försök med Plus-uppgradering, får ju samma antal poäng som i business.

Det blir i princip aldrig billigare.

Eftersom jag och frun har olika bokningsnummer finns det ju risk att någon av oss blir uppgraderade och inte den andra. Går det i så fall att avboka uppgraderingen och få pengarna tillbaka.

Nope, ingen ånger om du blir uppgraderad. Men det finns säkert någon i economy som kan tänkas byta med dig om det händer :) men du får inga pengar tillbaka.
 

karho

Medlem
Ska flyga CPH-SFO i maj och får fram att från Go till Plus är det €160 på ditvägen och €142 på hemvägen. Till business är det €344 resp €315.

Är detta normala priser eller kommer det bli billigare/dyrare närmre avfärd. Lutar åt att det blir ett försök med Plus-uppgradering, får ju samma antal poäng som i business.

Eftersom jag och frun har olika bokningsnummer finns det ju risk att någon av oss blir uppgraderade och inte den andra. Går det i så fall att avboka uppgraderingen och få pengarna tillbaka.

Hej,

Om du skrollar upp lite finns det svar på frågan kring hur priserna ändras närmare avgång *peka tio inlägg uppåt*

Priserna ser ut att vara i linje med vad andra rapporterat från USA-sträckorna.

Mig veterligen går det ej att avboka OT, bytt är bytt!
 

Lundabon

Medlem
Tack för tipset Claes L! Chatade med supporten på Optiontown och efter man ansökt om uppgradering ska man maila uppgifterna till dem och säga att det är en gruppbeställning, dvs då går den bara igenom om samtliga resande blir beviljade uppgradering.
 

Najk

Medlem
Är det någon som varit med om att bli uppringd av Optiontown?
Jag hade en gång lagt in om enbart från GO-> Business och blev uppringd av dem där frågade om jag inte även ville ha till Plus. Chanserna såg tydligen väldigt bra ut där... Jag frågade cirka 4-5 gånger under vårt samtal om hur det såg ut till Business men fick ingen info :)

Det slutade med att jag struntade att lägga med Plus, inte fick uppgradering genom OT men däremot kunde använda poäng vid gate.
 

090034208

Medlem
Nu har även jag lagt in till både Y och C på CPH-BKK 19.2 samt BKK-CPH 7.3. Finns ganska mycket ledigt på utresan i economy men på returen börjar det vara fullt i M, får vänta och se... Kan även tillägga att det var problem med att slippa in på OT, valde Latvia som land och då gick det fint
 
Har läst igenom hela tråden men minns inte om det har varit uppe redan men:

Hur funkar det om man har en anslutning med annat bolag och får igenom en OT-uppgradering (om man ens kan det då?), blir man då uppgraderad på anslutningsflyget också?

Kan ta ett ex. CPH - EWR - LAS (med SK och UA)

Kan man alltså bli uppgraderad på båda eller blir det bara på SK-flighten?
Eller blir det så att man får ett automatiskt "nej" iom anslutningsflyget?

OM det går att bli uppgraderad på båda, men det är fullt i C (?) på UA-flighten, kan man ändå få igenom uppgradering till C på SK, och sen kanske econ+ på UA ?

Det blev kanske rörigt, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.
 

Vaniljvodka

Medlem
Optiontown jobbar inte med UA eller AA (eller så värst många amerikanska flygbolag öht om jag minns rätt) så du blir i så fall bara uppgraderad på SK-flighten. De tar inte hänsyn till om du har ett anslutningsflyg så det behöver du inte oroa dig för. Gå in på OTs hemsida och kolla vilka flygbolag de samarbetar med, men jag tror inte det är några som du kan boka via SAS.
 

Jensik

Medlem
OT gäller tyvärr bara på SK longhaul. UA fungerar det inte på. När jag flög ARN-CPH-IAD-BOS kunde jag bara uppgradera CPH-IAD. UA brukar dock skicka ut mail om uppgradering till Economy Plus. Uppgraderade mig från Economy till Economy Plus för 50$ när jag flög BOS-ORD
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen