Senaste nytt

Uppgradera resklass för halva poängen?

RonnieK

Medlem
Jag genomförde just en uppgradering av resklass via Finnairs webbformulär (för första gången). Resan är i ARN-HEL-BCN i juli. Döm om min förvåning då det kom följande bekräftelse snabbt via mail:

Vi har uppgraderat din reseklass till businessklass med Arlanda-Helsingfors- Barcelona flyg. För uppgraderingen debiterade vi 5000 poäng från ditt Finnair Plus-konto. Vi sänder dig ett kvitto över den uppgraderade biljetten i ett separat e-postmeddelande. Ta med kvittot på resan.

Har Finnair någon kampanj nu som jag missat (har hört att de haft det förra året)? Enligt tabellen ska det normalt kosta 10000 poäng:
Uppgradera din reseklass med Finnair Plus-poäng - Finnair - Sverige

Tanken för oss var att lapa champagne på vägen ner men om det bara kostar 5000 poäng att upggradera så lär vi göra det på vägen hem också :)
 

gusten

Medlem
Inte ofta man får glada överraskningar. Grattis. Bara att tacka och ta emot. Och köra framför skynket på hemvägen oxå.
 

agehall

Medlem
Tanken för oss var att lapa champagne på vägen ner men om det bara kostar 5000 poäng att upggradera så lär vi göra det på vägen hem också :)

Du vet vad du ger dig in på? Deras skumpa var bland den värsta smörja jag smakat. Hemkört vin och sodastreamer smakar bättre. Någon som har koll på vad den heter?
 

Jacob

Medlem
Eller så är det bara någon på deras medlemsservice som gjort fel, eftersom det är en manuell process (av egen erfarenhet).

Men det är väl bara att vara glad. :) Finnair har en av de trevligare businessclassprodukterna inom Europa, tycker i alla fall jag.
 

Jacob

Medlem
Du vet vad du ger dig in på? Deras skumpa var bland den värsta smörja jag smakat. Hemkört vin och sodastreamer smakar bättre. Någon som har koll på vad den heter?
Joseph Perrier. Jag tycker den är helt OK, har druckit betydligt sämre, och de är duktiga på att hålla den kall ombord.
 

RonnieK

Medlem
Eller så är det bara någon på deras medlemsservice som gjort fel, eftersom det är en manuell process (av egen erfarenhet).

Men det är väl bara att vara glad. :) Finnair har en av de trevligare businessclassprodukterna inom Europa, tycker i alla fall jag.

Jo det är lite det jag undrar. Vill inte chansa att "slösa" 10000 poäng på att uppgradera hemresan då vi ända är fulla med Cava.
 

agehall

Medlem
Så var det ja.

Jag trodde först att det var min förkylning som spelade mig ett spratt, men det gick utmärkt att dricka nästan två flaskor LPGS dagen därpå, så den lär inte ha spelat in.
 

RonnieK

Medlem
Verkar faktiskt vara en kampanj:

Uppgraderingsförmån under avgångspriskampanjen

Under avgångspriskampanjen kan du uppgradera din reseklass med färre poäng: endast 3 750 i varje riktning till norra Europa och 5 000 poäng till övriga Europa.

Uppgradera din reseklass med Finnair Plus-poäng - Finnair - Finland

Bra hittat! Lite jobbigt att man måste ha rätt land/språk för att se vissa erbjudanden.

Undrar dock vad som menas av "avgångspriskampanjen". Finns det några datum tro?
 
Toppen