Senaste nytt

Hur många poäng blir det? - Stockholm-Frankfurt-Seoul

Sakoz

Medlem
Hej!

Efter fredagens lyckade bokning då LH körde sin kampanj, lyckades jag boka följande:
ARN-FRA(SK)-FRA-ICN(LH)-ICN-FRA(LH)-FRA-ARN(SK) roundtrip, ARN-FRA ger 3000 EB poäng som EBG per leg, men hur många poäng blir det med LH? hela resan bokad i Z klass. Lufthansa Z klass kan väl inte uppgraderas till F (läs O) om man har EB, kan man komma runt detta på någotvis?
 

sungtae

Medlem
FRA-ICN är 5400 enkel. Med businessbiljett och två legs är det 21600 EB poäng. Totalt 27600 alltså.

Bokade själv via MUC hem så där försvinner 1600 poäng för mig. MUC-ICN är 5300.
 

Bonden

Medlem
Hej,

Bara till att gratulera till ett prismässigt klipp!
För att se LH ur sin bästa sida så är mycket riktigt F att föredra och som vanligt får man jobba lite för att få det till rimligt pris!

Lufthansa Z klass kan väl inte uppgraderas till F (läs O) om man har EB, kan man komma runt detta på någotvis

Tyvärr finns det inget sätt om du inte uppgraderar Z klass till något annat, men det brukar vara dyrt. Men satsar du på M&M så finns det två sätt att fixa Z-klass.

* Uppgradera som vanligt med miles och lägg till 15k poäng
[For upgrades from booking class Z on Lufthansa and SWISS flights, a
surcharge of 15,000 miles applies.


* Som senator kan du välja att uppgradera som ovan utan att där finns lediga bonusplatser till en kostnad på 150% extra miles.


Skönt att höra då har man har man dubbel kvalificerat sig för EBG tills mars. :)

Ok, nu börjar jag låta lite som concorde..
Flyger man mycket star alliance och vill nyttja poängen till att åka förstaklass så finns inget bättre än miles & more (om man bor i Sverige)!
Blir du senator så får du dessutom två evouchers som räcker till en IC förstaklass uppgradering :)

M&M kvalificerings period är Jan-Dec, så det är ett utmärkt tillfälle att byta nästa år :)
 

Sakoz

Medlem
Bumpar upp den här tråden!

Ringde SAS och kontrollerade O tillgänglighet på min ovanstående LH trip till Seoul. Och det fanns plats i bägge riktningar.

Är det 15.000p per leg till first, om jag uppgraderar en Z biljett? Ska jag regga mig för M&M och köpa 30.000p? Finns det något annat alternativ?
 

Dr. Miles

Expert
Bumpar upp den här tråden!

Ringde SAS och kontrollerade O tillgänglighet på min ovanstående LH trip till Seoul. Och det fanns plats i bägge riktningar.

Är det 15.000p per leg till first, om jag uppgraderar en Z biljett? Ska jag regga mig för M&M och köpa 30.000p? Finns det något annat alternativ?

Om jag har tolkat Miles & Mores regler rätt, normal uppgradering från Business till First mellan Europa och Far east kostar 65.000 M&M miles per sträcka.

Men om man uppgraderar ifrån Lufthansa Z klass, lägger man till 15.000 M&M miles per sträcka. Alltså 80.000 M&M miles.
Det är absolut inte värt det.
 

Bonden

Medlem
Men om man uppgraderar ifrån Lufthansa Z klass, lägger man till 15.000 M&M miles per sträcka. Alltså 80.000 M&M miles. Det är absolut inte värt det.

Jag tycker det är smart att använda miles/poäng till att uppgradera om:

* Du har redan köpt en "billig" resa som inte går att avboka och du vill få en first upplevelse, eller:
* Arbetsgivaren har betalt din resa och du vill få en "first" upplevelse

Jag tycker det är dumt att använda poäng/miles till upgrades till:
* Privat köpa fullprisbiljetter och sedan uppgradera istället för att köra på award biljetter direkt (mycket mer poängeffekivt med awards).
 
Toppen