Senaste nytt

Bästa rutten Stockholm-Tokyo?

Ritz

Medlem
Hej alla BC:are!

Funderar på att åka till Tokyo med sambon en sväng i april om vi båda lyckas få ledigt. Funderar på olika alternativ och tar gärna emot tips. Har aldrig åkt till Japan förut och har dålig koll på rutten Stockholm-Tokyo. Vad rekommenderar ni?

Här är förutsättningarna:

- Datum: slutet på april, borta en vecka.
- Syfte: nöjesresa.
- Från Stockholm.
- Budget ca 25.000 kr per person (flexibelt), helst business. Ej premium economy.
- Kortaste restiden inget måste, men helst inga stora omvägar och/eller långa transittider.
- Gärna Star Alliance men inget krav då jag ej är beroende av att jaga poäng i år.
- SAS Business som jag är väl bekant med funkar men gärna en roligare produkt.
- Har åkt C med TG, SQ och EK och kan leva med alla, men föredrar SQ. Har ej åkt C med AY eller LH (men bara tanken av AY får mig att somna ;). Inte heller något av de japanska bolagen.
- 1 dags stopover i Dubai, Singapore eller Hong Kong är okej.
 

jumbooze

Medlem
Köpa lifemiles och flyga LH F från FRA med A380 vore nog en trevlig idé om ni är lite flexibla med datum när "fönstret" öppnas.
 

doc

Medlem
Eftersom *A inte är ett måste kanske du kan tänka dig att prova British Airways? De har rea nu och för cirka 23 tkr per person kommer du till Tokyo via LHR med korta tider bytestider nu i april.
 
Toppen