Senaste nytt

Marriott MegaBonus 2014 Q1

David

Medlem
Ny MegaBonus presenterad i Marriott News Center:

Marriott Rewards is celebrating the New Year with its popular MegaBonus promotion. Make two paid stays between February 1 and April 30, 2014 and receive a free night at a category 1-4 hotel, up to two free nights. Free night certificates can be used around the world at hotels such as the new JW Marriott Hanoi in Vietnam, the AC Hotel Ciudad de Sevillia in Spain, or the Courtyard Orlando Lake Buena Vista in Florida. Some members may receive alternate MegaBonus offers.

Registration is required and must be completed by March 31, 2014. Stays must be completed by April 30, 2014. To find out more about the promotion and to register, visit marriottrewards.com/megabonus.

Jag fick dock en annan: 25,000 poäng efter 15 nätter, ytterligare 15,000 efter 20 nätter, totalt 40,000 poäng.

Det brukar finnas 3-4 olika varianter, och det har gått att byta ifall man är Platinum. Jag kommer inte bo så många nätter vad jag vet så jag får nog försöka byta till en likt den övre.
 

henrik l

Medlem
Jag brukar numera få samma sedan jag blev guld. Kommer alltid lägligt eftersom jag har ca 15 nätter i HK i april:)

Hmm, så just att jag fått erbjudandet: Earn 35,000 bonus points after 20 paid nights plus an additional 15,000 after 25 paid nights, up to 50,000 points. Ska nog försöka byta till 15 nätters.
 
Last edited:

johisco

Medlem
Ny MegaBonus presenterad i Marriott News Center:



Jag fick dock en annan: 25,000 poäng efter 15 nätter, ytterligare 15,000 efter 20 nätter, totalt 40,000 poäng.

Det brukar finnas 3-4 olika varianter, och det har gått att byta ifall man är Platinum. Jag kommer inte bo så många nätter vad jag vet så jag får nog försöka byta till en likt den övre.

Jag registrerade mig på denna och har nu två nätter på olika Marriott inbokade. Dock får jag kategori 1-5
 

henrik l

Medlem
Jag brukar numera få samma sedan jag blev guld. Kommer alltid lägligt eftersom jag har ca 15 nätter i HK i april:)

Hmm, så just att jag fått erbjudandet: Earn 35,000 bonus points after 20 paid nights plus an additional 15,000 after 25 paid nights, up to 50,000 points. Ska nog försöka byta till 15 nätters.

Citerar mig själv. På Loyalty Lobby framgår det att man som Guld och Platnium kan kan byta erbjudandet genom att kontakta Marriott. I går när jag var inne på min sida dök en chattruta upp och passade på att fråga om möjligheterna att få byta till 15 nätter 25 000 p. Fick följande svar:

"Sarah: As you are a valued Gold Elite member, I would be happy to change this bonus offer to receive a bonus of 25,000 Marriott Rewards points when you stay a total of 15 paid nights. You can receive an additional bonus of 15,000 Marriott Rewards points, up to a maximum bonus of 40,000 points, when you stay a total of 20 paid nights
Sarah: I have documented your account with this alternate offer; however, you will not be able to view your progress online. It will continue to track the original one. Approximately two weeks after the end of the promotion, around May 15, 2014, I will manually credit the bonus to your account."


Så det var en bra start på helgen:)
 

David

Medlem
Citerar mig själv. På Loyalty Lobby framgår det att man som Guld och Platnium kan kan byta erbjudandet genom att kontakta Marriott. I går när jag var inne på min sida dök en chattruta upp och passade på att fråga om möjligheterna att få byta till 15 nätter 25 000 p. Fick följande svar:

"Sarah: As you are a valued Gold Elite member, I would be happy to change this bonus offer to receive a bonus of 25,000 Marriott Rewards points when you stay a total of 15 paid nights. You can receive an additional bonus of 15,000 Marriott Rewards points, up to a maximum bonus of 40,000 points, when you stay a total of 20 paid nights
Sarah: I have documented your account with this alternate offer; however, you will not be able to view your progress online. It will continue to track the original one. Approximately two weeks after the end of the promotion, around May 15, 2014, I will manually credit the bonus to your account."


Så det var en bra start på helgen:)

Jag fick initialt ett kort svar med ett nej när jag bad om byte. Jag svarade då på det och nämnde att det ju gått tidigare och hoppades på att få lite mer information om varför de nu slutat. Mailet tillbaka var en hel A4. Killen förklarade att allt måste skötas manuellt (vilket också din kontakt nämnde) och att de fått till sig att de inte längre får göra detta. De är endast 200 medarbetare och skall ta hand om 300,000 platinum Elite och det funkar inte att göra allt det jobb manuellt mm.

I nästa stycke ändrar han dock sig och erbjuder mig att göra skiftet. Kan det vara så att han i sitt initiala svar hade glömt att kolla min statusnivå och att när han gjorde det skulle han försöka slingra sig ur med en bortförklaring och sedan få mig att må bra över att han minsann gjorde en specialare... kanske.

Kul att det gick smidigt för dig!
 

JensE

Medlem
Fick följande erbjudande och passade på att vara lite "otrogen" mot Hilton för några veckor sedan med 2 stays.
Earn a free night at a category 1-4 hotel after the second paid stay, up to two free nights

Hur lång tid brukar det ta innan man får vouchern för en fri natt?
Upp till 2 nätter antar jag är 4 stays? Står inget konkret i reglerna vad jag kan se.
 

mha321

Medlem
Fick följande erbjudande och passade på att vara lite "otrogen" mot Hilton för några veckor sedan med 2 stays.
Earn a free night at a category 1-4 hotel after the second paid stay, up to two free nights

Hur lång tid brukar det ta innan man får vouchern för en fri natt?
Upp till 2 nätter antar jag är 4 stays? Står inget konkret i reglerna vad jag kan se.

För mig ramlade den in efter någon dag eller två vill jag minnas. Tror den ena kom samma dag och den andra 2 dagar senare eller något sådant. Och då handlar det om samma dag som poäng/stay postade, naturligtvis, vilket var någon dag efter själva stay:en.

Och ja, efter 2 stays första certifikatet, efter 4 stays det andra var åtminstone det jag fick.
 

JensE

Medlem
Blev aldrig någon voucher för mig. :mad:
Dom hävdar eftersom jag hade BA som earning som gällde detta inte för mig. (hade aldrig tänkt att samla poäng eller status i Marriott)
Står inte vad jag kunde se i reglerna och efter att supporten envisades med detta så bad jag dom fimpa mitt konto.
Detta gjordes direkt och inga försök att ha mig som kund gjordes :)
 
Toppen