Senaste nytt

Bästa Lounge i Zurich? Swiss business class/Star Alliance Gold

Mr.T

Medlem
Hej,

Ska nästa vecka resa med SWISS till HKG. Jag har därför en 3 timmars transfer på ZRH. Jag åker C och är 1K. Vilken lounge skulle ni rekommendera? Har hört att någon har mövenpick glass, stämmer det? :)
 

Hall

Medlem
Hej,

Ska nästa vecka resa med SWISS till HKG. Jag har därför en 3 timmars transfer på ZRH. Jag åker C och är 1K. Vilken lounge skulle ni rekommendera? Har hört att någon har mövenpick glass, stämmer det? :)

Senatorloungen för Schengen är stängd för ombyggnad/facelift till den 13:eek:nde så det beror lite på när du åker nästa vecka. Det finns en Senatorlounge i non-Schengen också (Senator lounge D). De har Mövenpickfrys.
 

Mr.T

Medlem
Jag åker nästa söndag. Så ska jag gå till Senator Lounge D eller den vanliga? Vilken tror du kommer vara närmast min gate?
 
Det är bara nedre planet i Senator som renoveras fram till den 13:e. Under tiden är Senator (övre) och Business sammanslagna. När jag var där tidigare i veckan såg jag ingen glass.
 

fcx

Medlem
ZRH är ju en av de bästa *G-loungerna i Europa. Måste hitta en anledning att åka förbi snart...
 

Hall

Medlem
Det är bara nedre planet i Senator som renoveras fram till den 13:e. Under tiden är Senator (övre) och Business sammanslagna. När jag var där tidigare i veckan såg jag ingen glass.

Formellt så är det en businesslounge under renoveringen även om den övre delen av Senatorloungen är tillgänglig. Det syns inte minst på vin och matutbudet.
 
Glassen är lite dold, såg den senast i hörnan närmast det första serveringsbordet. Jag missade den också och såg den precis när jag skulle gå.
 
Toppen