Senaste nytt

Bränna mina avios

Butta

Medlem
Tjena,
Har strax över 40K avios och kollade för första gången i veckan hur långt man kommer på det.
Till min förvåning kommer man ju CPH-LHR t/r för 9K + plus ett par hundralappar. Blev lite sugen att boka två business samma sträcka när jag såg att poängen räcker till. Hur skulle ni spenderat era avios? Har lite EB points att bränna också. Tar gärna emot tips på rolig resa för så lite faktiska pengar som möjligt;-)

Mvh Butta
 

henrik l

Medlem
Cathay i First mellan Hong Kong och Tokyo har jag för mig är 30k avios, om du har vägarna förbi asien :)

Dessutom har det varit ganska hyfsad tillgänglighet på både kort och lång sikt när jag har kollat.

Butta, så länge du har en aktivitet var 36:e månad så håller dem vid och samlar du på dig lite mera och flyga en enkel med Cahay F för 90 000.
 
Last edited:

Butta

Medlem
Tack för grymma förslag. Har aldrig flugit med Cathay förut så det lockar ju lite;-), speciellt eftersom det kanske blir Tokyo snart. Vad tror ni annars om en enkel londonresa? Finns det vissa avgångar som är roligare än andra, t.ex morgon eller senare flighter, typ av kärra etc..
 

palmen

Moderator
Tack för grymma förslag. Har aldrig flugit med Cathay förut så det lockar ju lite;-), speciellt eftersom det kanske blir Tokyo snart. Vad tror ni annars om en enkel londonresa? Finns det vissa avgångar som är roligare än andra, t.ex morgon eller senare flighter, typ av kärra etc..

BA781 flygs av en widebody (även BA780 från London).
Det finns en liten chans att man får en longhaul-konfigurerad kärra vilket är trevligt enligt de som upplevt detta.
Det du kan tänka på om du åker med BA är att försöka undvika att få afternoon tea måltidsservering, det är ett totalt skämt.
Finns mer att läsa här Business class dining | Food and drink | British Airways
Hittar dock inget om afternoon tea, har de tagit bort detta????
 

Concorde

Founding Member
BA781 flygs av en widebody (även BA780 från London).
Det finns en liten chans att man får en longhaul-konfigurerad kärra vilket är trevligt enligt de som upplevt detta.
Det du kan tänka på om du åker med BA är att försöka undvika att få afternoon tea måltidsservering, det är ett totalt skämt.
Finns mer att läsa här Business class dining | Food and drink | British Airways
Hittar dock inget om afternoon tea, har de tagit bort detta????

Nej då, the dreaded afternoon tea is still around.
Tror OP utgår från CPH så BA780/781 är irrelevanta. Förstår inte varför många pratar om dessa 767 flighter. CE kabinen är mycket trevligare och personligare på 319/20/21.

Du kan ju åka till London T/R i Club med en bekant/partner från CPH för 36K avios. Vad gäller maten så är det en Band3 flight där:
- full english gäller fram till 09:59.
- Därefter Brunch (tidigare kallad extended breakfast) fram till 11:59 (inte mycket mat)
- därefter Lunch från 12:00 till 13:59 (helt ok måltid)
- och därefter allas hat objekt Afternoon Tea till 16:59. (tre små finger mackor, scones med grädde och sylt...)
- och sist från 17:00 midddag som brukar vara helt ok.

Champagne får du när du vill. Har åkt CPH-LHR sträckan i CE ganska mycket och tycker det är ett utmärkt sätt att ta sig till London. Flighten är under 2 timmar så man hinner enkelt med 3 flaskor Pompa ;)

Som tidigare talare skrivit så kommer din avios aldrig förfalla så länge du har aktivitet var tredje år. Det kan vara ett kreditkortsköp om 10 kronor... Detta gör att man på BA har en ärlig chans att dra ihop en större summa Avios utan att flyga mycket.
 

Jonas C

Medlem
Annars kan du flyga en enkelbiljett med BA Club till JFK från LHR för 40K Avios. Eller en enkelbiljett i First från Moskva till London för 30K.
 

Butta

Medlem
Så många bra förslag, och så lätt det har gått att skramla ihop dessa avios. Måste resa mer med BA:p Antar att det är minaresor till SFO i WTP som ligger till grund.
 
Toppen