Senaste nytt

Tips på bra hotell i Dubai

segra

Medlem
Bokade precis flyg över nyår till Dubai och letar nu hotell! Som utpräglad bargain-hunter man är så är det en jobbig uppgift... ;) Vi tänker oss max 2k/natt så om någon har något tips utöver det som nämnts eller om det finns något erbjudande/deal som man missat så vore det kanon!

Funtar på nya Conrad men det kanske inte ligger så roligt till...? Från början hade vi tänkt oss strand men eftersom det är enkelt med taxi så är det inte så viktigt längre.

Nya Conrad ligger väldigt nära Jumeirah Emirates Towers. Taxi är billigt och bra.
 

Xilan

Medlem

Har även jag recenserat Hilton Dubai Creek och Hilton Ras Al Khaimah.
Kul att du var nöjd med maten i RAK. Vi kanske hade oflyt men totalt tre måltider var helt klart inte bra när vi åt och detta drog ner min generella uppfattning antar jag. Vi testade å andra sidan inte Pura Vida som var ditt hetaste tips.
 

doc

Medlem
Har även jag recenserat Hilton Dubai Creek och Hilton Ras Al Khaimah.
Kul att du var nöjd med maten i RAK. Vi kanske hade oflyt men totalt tre måltider var helt klart inte bra när vi åt och detta drog ner min generella uppfattning antar jag. Vi testade å andra sidan inte Pura Vida som var ditt hetaste tips.

Ja, buffén var lite tråkig och den italienska vågade vi inte prova utan hade nog tur med de andra restaurangerna. Enligt kyparen var Pura Vida den näst bästa restaurangen i RAK enligt någon ranking och jag kan faktiskt tro honom. Pratade endel med den brasilianska kocken som jobbade där och han tog mat på allvar.

Vi måste ha åkt om varandra ganska precis kl vi båda var där i november.
 

johisco

Medlem
Nya Conrad ligger väldigt nära Jumeirah Emirates Towers. Taxi är billigt och bra.

Efter bök och stök så blev det Kempinski Mall of the Emirates 3 nätter och sen byte till Sofitel Jumeirah Beach 4 nätter. Men man får hoppas att det går att sova på Sofitel trots bygget...
 

Xilan

Medlem
Efter bök och stök så blev det Kempinski Mall of the Emirates 3 nätter och sen byte till Sofitel Jumeirah Beach 4 nätter. Men man får hoppas att det går att sova på Sofitel trots bygget...

Så länge du har tänkt sova nattetid ska det nog inte vara några problem. Vi bodde på Hilton Jumeirah Beach förra veckan och stördes inte nämnvärt av bygget.
Det var framför allt två saker som var negativt om man ska nämna något.
1. De höll/håller på med stenläggning på gatan närmast stranden vilket ger bilköer. Ska man ta taxi kan man säkert vissa tider tjäna tidsmässigt på att gå mot marinan och ta en därifrån.
2. The Walk är säkert trevlig i vanliga fall, men på grund av alla byggen bör man undvika uteserveringarna om man ska äta lunch där. Det låter förfärligt. Middag är nog inga problem då de slutat för dagen.
 

segra

Medlem
Dubai Beach Hotels | Le Royal Meridien Beach Resort and Spa | Best Rates Guaranteed är fortfarande ett av de bästa hotellen jag bott på. Sommar är dessutom lågsäsong och jag har bott där två ggr i juni till ett väldigt bra pris (under 2000:- natten i Royal Club Tower). Maten i deras Royal Club Lounge håller dessutom väldigt hög klass. Hotellet i sig är ju ganska gammalt (dock med nyrenoverade rum), men den fantastiska servicen och känslan av total lyx väger upp att det inte är supermodernt. Otroligt fint och stort pool/strand-område och värmen var inga problem för oss.

Vill du hellre bo på ett lite modernare hotell så kan jag även rekommendera systerhotellet Dubai Luxury Hotels:Grosvenor House, A Luxury Collection Hotel, Dubai men då får du ta shuttle (5 min) till Meridien för att använda deras pooler och strand (Grosvenor har två mindre fina pooler, men solen försvinner runt 14-tiden). Har inte testat club loungen på GH, men frukostbuffén är förmodligen den bästa jag ätit.

Angående Club lounge på Grosvenor House (Level 5) så kan jag intyga att den är grym. Man kan lätt klara
sig genom att käka Frukost,Lunch & Kvällsmat där. Fri dricka (Även med alkohol) ingår hela dagarna men
alkohol "bara" på kvällen. Postar lite bilder.

IMG_2159.jpg

IMG_2724.jpg

IMG_2725.jpg

IMG_2727.jpg
 

Magnus_K

Medlem
segra, & alla,
Jag instämmer, alltid när jag är i Dubai bor jag på Grosvenor House, och du har tillgång till Le Royals beach och enligt min mening är det top notch på service och allt på Grosvenor House.
Du har Toro Toro nere vid kanalen och sedan har du ju Buddha Bar, god mat och bra för drinkar.
Men i Tower 2 har du ju Siddharta Lounge.

Har bott på alla hotell runt i Dubai Marina i stort sett, började resa till Dubai redan 1999 för första gången så hojta till om ni har frågor eller funderingar på hotell i området så hjälper jag gärna till!
Bilder nedan
IMG_0146.jpg IMG_0148.jpg IMG_0151 - Copy.jpg IMG_0152.jpg IMG_0153.jpg IMG_0156.jpg IMG_0164.jpg
 

johisco

Medlem
Var i Dubai i vintras och både på Kempinski i Mall of Emirates och Sofitel Jumeirah Beach. Kempinski var bättre och snäppet lyxigare men med sämre läge. Men, som alla redan sagt så är det ju i princip gratis att åka taxi så läget gör ju verkligen inte så mycket. För er som undrar så kommer ett exempel;
På nyårsafton var det mycket köer så resan ut till nyårsmiddagen på Atlantis tog galet lång tid men när jag betalade visade taxametern 80 AED efter 1tim 50min och 15km taxiresa. Det är alltså inte ens 160 kronor...

För övrigt om jag skulle åka igen så skulle jag välja hotell utifrån lite olika behov. Är det billigt/bra deal som gäller så finns ju massa fina fyrstjärniga lite överallt. Även Crowne Plaza brukar man ju få till bra priser på och är jäkligt bra.

Är det beachsemester och slappa som gäller och får kosta lite hade jag idag valt Jumeirah Beach Hotel eller Le Royal Meridien. Är det lite blandat och man vill bo i Marinan skulle jag givet välja Grosvenor House som verkar galet bra. En del av vårt sällskap bodde där och var sjukt nöjda samt att vi var på väldigt bra restauranger och barer som ligger i husen.

Var ute en del på palmen också och även om exempelvis Atlantis var imponerande så skulle jag nog inte bo där. Men den som gillar att hänga på all-inclusive och inte har något problem att stanna längre på samma ställe kan nog hitta sin grej där.
 

johhenrik

Medlem
Har bott på alla hotell runt i Dubai Marina i stort sett, började resa till Dubai redan 1999 för första gången så hojta till om ni har frågor eller funderingar på hotell i området så hjälper jag gärna till!

Då har du varit med om ett flertal transformationer där nere i Marinan. :)

Själv hade jag lägenhet i Marinan 2006. Det är utseendet som etsat sig fast i mig, så jag tycker aldrig jag känner igen mig där nere längre, eftersom det är ungefär 100 fler höghus numera. :)
 
Toppen