Senaste nytt

SAS introducerar ny Business Class i januari 2015

Redaktionen tipsar: ”En fantastisk upplevelse för kunden – bästa Business Class inom Europa” så beskriver Eivind Roald, Koncerndirektör Sales & Marketing på SAS, den nya kabinen som introduceras på SAS i januari 2015.


Nu är det ett år till det första Airbus A340 flygplanet byggs om med tre helt nya kabiner: Business Class, SAS Plus och SAS Go ersätts av ett rejält uppfräschat koncept. BusinessClass.no har fått möjlighet att titta närmare på den slutgiltiga produkten – alla bilder är märkta ”confidential”.


Gemensamt för alla klasser är ett nytt färgschema i grått och grå/svart som känns sofistikerat och ett lyft från det traditionella blå utseendet. Stolarna är ”staggered” med växlande höger/vänsterjusterade stolar i 1-2-1 konfiguration. Stolarna ger betydligt mer personligt utrymme än dagens stolar på SAS A330/A340.


Ett nytt LED-ljussystem i taket gör att kabinen känns ljusare. Rejält stora bildskärmar i alla tre klasser ger ett modernt intryck. Eivind kallar stilen ”contemporary”. Bilden nedan visar konfigurationen men är inte den slutgiltiga produkten och framförallt gör färgschemat att kabinen ser helt annorlunda ut.

8280495043_598e6ee430_o.jpg

a350-1.jpg

roald.jpg

Eivind Roald berättar:
”Vi introducerar våra nya kabiner i januari 2015 när den första A340 avslutar sin ”heavy D-check” och då rensar vi ut hela den gamla kabinen och börjar om med allting nytt. I Business Class erbjuder vi 1-2-1 seating så alla får säte vid gången (tidigare 2-2-2) och fully flatbeds (180 graders lutning – som en säng).

Läs hela artikeln här:
SAS introducerar ny Business Class i januari 2015 - BusinessClass.se
 

taxvalp

Medlem
Ser snyggt ut och är förmodligen rätt med tanke på markanden - men trist konfiguration för oss som reser i par (där hustrun dessutom föredrar fönsterplats...)
 

AABack2ARN

Medlem
:)
Men skall man tolka bilderna rätt finns det åtminstone "parplatser" på varannan rad i mitten blocket.

Men jag blir lite besviken på texten "En fantastisk upplevelse för kunden – bästa Business Class inom Europa" då jag först trodde att SAS helt plötsligt skulle kovända och introducera C inom Europa igen. :(

Nu kommer SAS således introducera en bra produkt (vad det verkar) på sin ganska magra longhaul medan anslutningsflygen är av mindre angenäm kvalitet (i alla fall inte C-standard)... Visst ett (1) steg i rätt riktining, men jag tror mer behövs...
 

Homer

Medlem
Sätena på bilden är Sogerma Solstys som bl.a Alitalia, och Iberia använder, även Etihad och Thai tror jag?

Men SAS har ju inte bekräftat något sätesval.
 
Men jag blir lite besviken på texten "En fantastisk upplevelse för kunden – bästa Business Class inom Europa" då jag först trodde att SAS helt plötsligt skulle kovända och introducera C inom Europa igen. :(

Jag läste fel på samma sätt.

Sorry - det är mitt fel.

Det kommer en intervju om SAS Plus och Business Class inom Europa imorgon!
 
Toppen