Senaste nytt

Små portioner i economy class på Lufthansa långsträckeflyg?

Gnopps

Medlem
Jag brukar mest flyga Air France när jag ska iväg långt men när jag Lufthansa till USA förra veckan tycker jag portionerna i ekonomiklass var rätt små. Liten huvudrätt och inte mycket till förrätt, vad tycker ni andra? Hade jag bara otur?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har inte flugit med Lufthansas långflyg i ekonomiklass ganska länge, men redan då tyckte jag att det var lite för liten portion av mat.
Detta gäller också på Finnair långflyg i ekonomi.
 

A380*G

Medlem
Ja LH Y food är ingen höjdare, små tråkiga portioner. Har nog bara varit nöjd en enda gång med LH Y food - och då flyger jag detta regelbundet. Tur att man kan äta lite i loungen innan.
 

tourist

Medlem
Jag har mest erfarenhet av SAS Economy, och där har portionerna blivit allt mindre de senaste 10 åren. Jag är glad när jag har loungetillgång och kan grunda med lite mat där.
 

GOTATH

Medlem
Flög LH longhaul i februari MUC-IAD, JFK-MUC och fick så här mycket: CIMG9255.jpg

Då jag flög samma sträcka 2008 fick jag lite lite mer Washington DC 12 feb- 17 feb 2008 355.jpg
Tyckte det var ätbart. Föredrar AF på längre sträckor.

Förhoppningsvis får man mer mat då det blir FRA-IAD-FRA i C efter nyår:)
 

Kricka

Medlem
En hemsk tanke är att LH m.fl. kanske serverar mindre portioner i ren omtanke om
sina passagerare ? Att sitta stilla i 8 - 10 timmar utan att röra sig speciellt mycket är
ju direkt vad doktorn skulle rekommendera ! Tycker på tal LH att maten i Business
tappat stilen. Flög mycket till Afrika med dem och var alltid nöjd men nu är det mer
tveksamt. Vad säger ni andra ?
 

twiggs

Medlem
En hemsk tanke är att LH m.fl. kanske serverar mindre portioner i ren omtanke om
sina passagerare ? Att sitta stilla i 8 - 10 timmar utan att röra sig speciellt mycket är
ju direkt vad doktorn skulle rekommendera ! Tycker på tal LH att maten i Business
tappat stilen. Flög mycket till Afrika med dem och var alltid nöjd men nu är det mer
tveksamt. Vad säger ni andra ?

Håller med till stora delar. Flög mellan SJJ och MUC (LH CityLine) och fick – trots den för mig givna lunchtiden – en brownie med lite vispad grädde, på hör och häpna en plasttallrik.

De tre värdinnorna såg jag, då draperiet inte var fördraget till galley, fick sin lunch serverat på en stor bricka. Var ligger den logiken? För kort flygtid för att hinna servera mig, som ensam passagerare i C, men ändå gott om tid att sitta och äta en flerrätters lunch som personal? Jag förstår mig inte på det hela.
 

agehall

Medlem
De tre värdinnorna såg jag, då draperiet inte var fördraget till galley, fick sin lunch serverat på en stor bricka. Var ligger den logiken? För kort flygtid för att hinna servera mig, som ensam passagerare i C, men ändå gott om tid att sitta och äta en flerrätters lunch som personal? Jag förstår mig inte på det hela.

Det är ju uppenbart vad som hände! De åt upp din lunch!

Skämt åsido, jag tycker alla bolag jag flugit med serverar rätt snåla portioner i economy. Till viss del kanske det beror på att jag är extremt petig med maten, så oftast äter jag max hälften av det som serveras på brickan.
 
Toppen