Senaste nytt

SAS vägrar efterregistrera poäng

adhoc76

Medlem
Nu är jag så höggradigt less på SAS så jag håller på och går upp i limningen. Åkte ARN-FRA-BRU i somras med LH och hem BRU-BMA med SN. Av någon anledning kom aldrig poängen in på EB så jag skickade ett mail till EB retro för att få dem. Då fick jag svar att jag skulle fylla i en blankett, vilket jag gjorde. Sen fick jag svar att ingen med det namnet fanns ombord på LH. jag skickade då besked om att namnet visst stämde. Då bad de mig skicka in kopia på passet. Det gjorde jag och idag fick jag svar:

Dear EuroBonus Member,
We regret that we are unable to retroactively register points for our partner flight number/s.

Our partner has confirmed that ticketed name is not found on LH 1016 24Jul13 FRABRU. LH 801 24Jul13 ARNFRA

If you disagree with this decision pls send in copy of flight ticket or e-ticket receipt. to our Retro Department, ebretro@sas.se , together with this reply. Ticketnumber/Flightnumber/Bookingclass/Date/To-From and Ticketed Name must be


Nu handlar det inte om så många poäng... Det är mer principen! Jag har skickat TRE mail och de svarar bara goja hela tiden. Nu ger jag upp!

Jag är just nu så förbannad på dem att jag i ren affekt vill slänga EB-kortet på tippen. :mad:
 

Stefan62

Medlem
Jag har råkat ut för samma sak, men för mig redde det ut sig.

Man påstod att jag inte varit med på en flight, trots att jag hade boardingkort och luggage-tag.

Jag skickade in boardingkort och luggage-tagen samt skrev följande - översatt - "Min biljett gällde ARN-MUC-BUD-MUC-ARN. Ni skriver att jag inte flög första flighten...hur kan det då komma sig att jag har boardingkort och luggage-tag för de första två sammanhängande flighterna samt att jag flugit de resterande 3 flighterna i biljetten. Om jag inte flög första sträckan skulle ju resten av biljetten normalt ha cancellerats."

Poängen kom in på mitt konto till slut!
 

Silferlood

Medlem
Hårda regler när man reser på *A, det är LH som svarat Eurobonus att du inte satt ombord.Jag hade samma sorts case för 1 år sen, löste sig till slut då jag har en kontakt 'inside' :cool:.
 

Alx

Medlem
SAS verkar ha fått in en hel drös med personal som har noll koll. Inte en enda av mina MLA-ARN-MLA flighter sedan i våras har kommit in på mitt UAMP konto. UA hänvisar till att SAS säger från gång till annan att det antingen är en charterflight eller en flight som inte opereras av SAS. När jag hörde av mig till SAS svarade personen i luren följande: Malta? Nää dit flyger vi inte, i alla fall inte reguljärt. Det är nog en charterflight eller så har du rest med något annat flygbolag... Suck!!

Jag förutsatte länge att det var UA som hade noll koll och satt och hittade på ursäkter. Men när de skickade kopior på SAS alla idiotsvar svart på vitt så gav jag upp och efterregistrerade flygningarna till EB istället. Där ansåg plötsligt SAS att flygningarna var helt vanliga SAS-flighter!! Suck!!
 

jth

Medlem
Jag skickade in boardingkort och luggage-tagen samt skrev följande - översatt - "Min biljett gällde ARN-MUC-BUD-MUC-ARN. Ni skriver att jag inte flög första flighten...hur kan det då komma sig att jag har boardingkort och luggage-tag för de första två sammanhängande flighterna samt att jag flugit de resterande 3 flighterna i biljetten. Om jag inte flög första sträckan skulle ju resten av biljetten normalt ha cancellerats."

Ja, det är ju dessa fall man motsätter sig alla "nymodigheter" i form av e-biljetter, boardingkort i mobilen mm.. De gamla hederliga papperstaggarna man får vid boardingkorten som bli alltmer sällsynta är ju ovärderliga i dessa fall. De är ju odiskuterbara bevis på att man faktiskt satt på den där flighten. E-biljetter och mailkvitton kan de alltid avfärda.
Om man checkar in väskor är ju dock bagagetaggen bra, bra tips där.

Finns det ingen "riktig" postadress man kan skicka in saker till längre? Förut satt ju EB-retro i thailand och man fick skicka in saker med papper. email går alltid att strunta i så i det här fallet skulle jag nog tagit en kopia på biljetten med ticketnumber och postat. Det tar säkert minst 3 månader innan du hör något dock.
 

magost

Medlem
Har varit med om detta också, det tog tid men löste sig.

En kollega fick inga EB-poäng på en flight eftersom Lufthansa hävdade att han inte var ombord på nämnd flight. Efter några månaders bråk (strax efter AF-kraschen i Atlanten) hotade han att gå till media med det faktum att jättar som Lufthansa inte har korrekta passagerarlistor... Han fick poängen en vecka senare! :)

Denna ska jag lägga på minnet till nästa gång :cool:
 

adhoc76

Medlem
Denna ska jag lägga på minnet till nästa gång :cool:

Jo men jag började med detta ärende i september... Har skickat mail fram och tillbaka (på engelska - var sitter de som hanterar EB Retro?)

Jag har ett vanligt namn men är begåvad med både ä och ö så det kan säkert trassla till det, men jag trodde ju i min enfald att kopia på passet borde reda ut alla eventuella bekymmer kopplat till tvetydigheter vad namnet anbelangar....

Jag tycker det är bedrövlig kundservice att maila och påstå att man inte var med på en flygning som man faktiskt var med på. Får mig att framstå som en komplett idiot....
 
Last edited:

Silferlood

Medlem
Nu har jag tagit ett snack med min kontakt på EB och fick konfirmerat att bl.a LH håller på med en teknisk uppdatering av trackingen, ska vara klart till den 28 november. Då skulle tydligen 'allt' lösa sig :rolleyes:.
Fick också veta att EB retro sitter i Tallinn.
 
Toppen