Senaste nytt

SAS ger bort poäng, igen

NotRyan

Medlem
Hmm, hoppas bara att mitt utskick kommer senare. Har inte fått något ännu... Skulle vara trevligt med en resa till NYC i vinter...

Mvh
/NotRyan
 

Vaniljvodka

Medlem
Fått här med (jag, EBS, och sambo, EBG). Men det här med att boka i Plus eller C känns främmande när man kan bli uppgraderad via Optiontown för mycket mindre.
 

jumbooze

Medlem
Min tanke är att boka eco och använda OT, jag ser inget som emotsäger att man inte skulle få poängen.

Bokar gör man ju isf inom rätt period och reser gör man ju i rätt klass om nu OT går i genom t/r...

Det står ju inte boka plus/biz utan boka & res i plus/biz :D
 

Vaniljvodka

Medlem
Min tanke är att boka eco och använda OT, jag ser inget som emotsäger att man inte skulle få poängen.

Bokar gör man ju isf inom rätt period och reser gör man ju i rätt klass om nu OT går i genom t/r...

Det står ju inte boka plus/biz utan boka & res i plus/biz :D

Satt en kvart i telefon med Eurobonus medan de dubbelkollade och både killen som svarade och hans arbetsledare kom fram till att erbjudandet gällde även om man fått igenom uppgradering via OT. Lite konstigt att man inte har sånt här klart innan man skickar ut ett sånt här mail.
Men då måste man alltså uppgradera båda vägarna och få igenom dom för att extrapoängen ska trilla in. Har 5/5 med OT så om jag bokar så får jag helt enkelt hoppas på att turen håller i sig.

Helt klart en väldigt bra kampanj och Shanghai och Tokyo ligger båda på runt 5k i eco i feb för tillfället. Mycket lockande.
 

niksal

Medlem
Igen diskrimineras finska EB medlemmar. Det enda erbjudandet jag fått av alla erbjudanden jag läser om här var dubbla baspoäng som skulle bokas inom en vecka.
 

famhanssons

Medlem
Hmm, hoppas bara att mitt utskick kommer senare. Har inte fått något ännu... Skulle vara trevligt med en resa till NYC i vinter...

Detta är intressant. Jag har inte fått några erbjudanden på länge. Jag ringde upp Customers Service och nämnde detta. Efter ett antal frågor och undersökningar kommer det fram att om flera EB medlemmar har samma mail address så kommer bara en att få erbjudanden. Jag anser att det är ytterst märkligt.

Naturligtvis är de lätt åtgärdat men utan BC.se hade jag nog inte undersökt detta närmare.
 

famhanssons

Medlem
Min tanke är att boka eco och använda OT, jag ser inget som emotsäger att man inte skulle få poängen.

Bokar gör man ju isf inom rätt period och reser gör man ju i rätt klass om nu OT går i genom t/r...

Det står ju inte boka plus/biz utan boka & res i plus/biz :D

Nu ska jag spetsa till detta ytterligare (under förutsättning att OT skulle funka)

Texten i kampanjen säger följande:
"Res tur/retur med SAS i SAS Business eller SAS Plus till USA eller Asien mellan 15 november 2013 och 28 februari 2014. Boka en resa mellan 18 och 31 oktober och anmäl dig senast 31 oktober 2013."

Det borde innebära att jag och min fru kan bägge två anmäla oss, använda 2-4-1 AMEX och därigenom få 26.000 poäng vardera genom en bonusresa. Det verkar HELT knasigt.........
 

Holloman

Medlem
Har inte fått erbjudandet (EBG). Hoppas det kommer, det skulle vara väldigt intressant och lätt knyta ihop Guldkortet ett år till (inte extrapoängen, men poängen för själva resan)
 

NotRyan

Medlem
Nu ska jag spetsa till detta ytterligare (under förutsättning att OT skulle funka)

Texten i kampanjen säger följande:
"Res tur/retur med SAS i SAS Business eller SAS Plus till USA eller Asien mellan 15 november 2013 och 28 februari 2014. Boka en resa mellan 18 och 31 oktober och anmäl dig senast 31 oktober 2013."

Det borde innebära att jag och min fru kan bägge två anmäla oss, använda 2-4-1 AMEX och därigenom få 26.000 poäng vardera genom en bonusresa. Det verkar HELT knasigt.........

Man kan väl inte göra OT på en bonusresa, eller ?

Mvh
/NotRyan
 
Toppen