Senaste nytt

Har SAS börjat att ta betalt för mousserande vin i SAS Plus? (dementerat av SAS)

Randy Marsh

Medlem
Senaste "enhancement" från SAS: man måste numera betala för mousserande vin...i Plus! :eek:

Först tar SAS bort champagnen, sedan ersätter de business class med en produkt som är sämre än många bolags ekonomiklass, men skryter med att "allt ingår". Vilket det tydligen inte gör längre. Inte för att det mousserande vinet var särskilt gott, men det måste ju finnas gränser på hur patetiskt snåla ett sk "fullservicebolag" kan bli. Uselt, SAS!

Källa:
Flyprat - View Single Post - Diskusjon av SAS Go og SAS Go+Wrap and tilhørede småting
 

agehall

Medlem
Har vi något mer än anekdoter som tyder på detta? Ser inget på SAS.se och inte heller något på sassalesinfo...
 

Randy Marsh

Medlem
Har vi något mer än anekdoter som tyder på detta? Ser inget på SAS.se och inte heller något på sassalesinfo...
Nej, det återstår väl att se om detta beror på ett missförstånd eller om det är en faktisk försämring. Enligt flyprat.no så sa iaf crew att de hade fått nya instruktioner om att ta betalt för mousserande vin. Å andra sidan kan jag tänka mig att SAS i så fall kommer att få ganska många klagomål på detta, så kanske de backar. Speciellt med tanke på att man reklamerat så mycket för hur "enkelt" allt skulle vara med det nya Plus-konceptet.
 

agehall

Medlem
Det står ju inget om det på deras hemsida, så de får nog jobba lite för att få betalt för det av mig på lördag...
 

Randy Marsh

Medlem
Samma här, gratis förra lördagen och ska testa igen nu på lördag.

Han som postade detta på flyprat.no fick gratis mousserande i tisdags, men inte idag. Så det verkar som sagt vara något helt nytt, eller eventuellt ett missförstånd från crew. Hursomhelst är det en bra idé att testa redan på lördag. Eftersom SAS inte har informerat om denna förändring så är det väl mer eller mindre att betrakta som avtalsbrott om de kräver betalt?
 

GOTATH

Medlem
Så här skrev Sas på twitter så det måste vara något missförstånd hen råkat ut för...
 

Attachments

  • ForumRunner_20131017_144516.png
    ForumRunner_20131017_144516.png
    63,9 KB · Visningar: 919
Toppen