Senaste nytt

Skummaste fyndet i minibaren?

fcx

Medlem
Nyss hemkommen från Barcelo Sants i Barcelona. Minibaren innehöll bland annat en syrgasflaska :)

Vilka andra spännande fynd har ni gjort?
 

twiggs

Medlem
Nyss hemkommen från Barcelo Sants i Barcelona. Minibaren innehöll bland annat en syrgasflaska :)

Vilka andra spännande fynd har ni gjort?

Vet inte om man vågar skriva detta, men…


Thailand för något år sedan i ett hotell med två minibarer:

Minibar 1: Cola, juice, sprit, chips...
Minibar 2: Massor olika sorters kondomer, tre sorters glidmedel, massagestav för både herr och fru, handklovar, sprutgrädde, chokladsås, t o m sildenafil 200 mg! (trodde inte ens det fanns!) … Ja, ni fattar själva. (Ja, jag gick igenom skåpet).


Helt OT men fortsättning på allt:
Meddelande på sängen: "Make it warm until I arrive! Love Patric"

Allt kändes inte okej, för att uttrycka sig milt, det var alldeles uppenbart ett rum tänkt för mycket lösa kontakter där man betalar per timme (blev lite paff när receptionen sa att reservationen var på 22 timmar och att deadlinen var strikt) och ännu mer paff blev jag när jag noterade sängen i form av ett hjärta och att den var i ett rum mitt i rummet.

När det knackar på dörren efter en timme så stod det en thaikvinna utanför som blundar och säger att min "boy" (?!?) väntade nere i lobbyn. Vid det här laget började saker verkligen inte kännas okej så jag rusar ner och finner min forna kollega J-son i lobbyn med den bittra kommenteren "det här var för att du sov på resan hit medan jag satt bredvid två snarkade män - tur att ditt hotell gick att boka per timme och att timmarna är återbetalningsbara. Nu åker vi till det riktiga hotellet!"

Olika jobbuppdrag i samma stad som han tydligen visste om men inte jag, på samma flyg men i två olika klasser på planet. Hade jag vetat att det skulle straffa sig på dylikt sätt så hade jag gärna tagit plats i Economy bredvid J-son.

Mitt livs blåsning!
 

JonW

Medlem
Vi får verkligen hoppas att hotellet inte anlitar Samhall för att rengöra rummet inkl. massageapparater....
(Med anledning av annan aktuell tråd)
 

twiggs

Medlem
Vi får verkligen hoppas att hotellet inte anlitar Samhall för att rengöra rummet inkl. massageapparater....
(Med anledning av annan aktuell tråd)

Jag hoppas för min egen handhygiens skull att prislistan som var gällande även innebar att man fick ta med sig eventuellt inhandlade saker hem… :rolleyes: ;)
 
Toppen