niksal
Medlem
Tänkte starta en tråd där vi får dela med oss frustrationerna med att inte bli uppgraderade på Club Carlson hotell som Concierge medlem. Själv har jag nu råkat ut för detta lite för många gånger på för kort tid för att det skall vara kul längre. Alla 3 gånger har varit på samma hotell, Radisson Blu Scandinavia i Köpenhamn.
21.5: Ingen uppgradering, fullbokat. Ok. Vid check-out skall de ha pengar för frukosten, då jag inte bodde i ett rum där frukost tillhör. Ingen nytta av att vifta svart kort och peka på musmattan med förmånerna. "System says no" situation. Till slut fick jag rätt, men jag fick stå på mig.
24.5: Ingen uppgradering, men det var halvt väntat då jag bokat familjerum. Men denna gång lyckades in ens early check-in. Och vi snackar en timme nu (kl 13 istället för kl 14, och ja, jag hade förvarnat dem). Nytt för mig var också att de inte ens kan registrera kreditkort etc i förväg. Nu fick de ta en kopia på mitt kreditkort så min fru kunde checka in kl 14 då jag satt på möte.
29.5: Ingen uppgradering, hotellet överbokat. Killen innan som checkade in fick en Junior Suite. Inget flicka i receptionen kunde göra trots att jag uttryckte mitt missnöje. Rummen delas ut tidigare. Så mycket för "Yes I can" och 100% satisfaction guarantee.
Jag kan bara hoppas att ingen guldmedlem fått en uppgradering före mig. Kanske hotellet bara helt enkelt sålt alla premium-rum och andra concierge medlemmar hunnit checka in före mig.
Grr.
21.5: Ingen uppgradering, fullbokat. Ok. Vid check-out skall de ha pengar för frukosten, då jag inte bodde i ett rum där frukost tillhör. Ingen nytta av att vifta svart kort och peka på musmattan med förmånerna. "System says no" situation. Till slut fick jag rätt, men jag fick stå på mig.
24.5: Ingen uppgradering, men det var halvt väntat då jag bokat familjerum. Men denna gång lyckades in ens early check-in. Och vi snackar en timme nu (kl 13 istället för kl 14, och ja, jag hade förvarnat dem). Nytt för mig var också att de inte ens kan registrera kreditkort etc i förväg. Nu fick de ta en kopia på mitt kreditkort så min fru kunde checka in kl 14 då jag satt på möte.
29.5: Ingen uppgradering, hotellet överbokat. Killen innan som checkade in fick en Junior Suite. Inget flicka i receptionen kunde göra trots att jag uttryckte mitt missnöje. Rummen delas ut tidigare. Så mycket för "Yes I can" och 100% satisfaction guarantee.
Jag kan bara hoppas att ingen guldmedlem fått en uppgradering före mig. Kanske hotellet bara helt enkelt sålt alla premium-rum och andra concierge medlemmar hunnit checka in före mig.
Grr.