Senaste nytt

Urgent! Missat flyg. Behöver hitta resa Porto-Stockholm

Hej, jag prövar att fråga er, kanske ngn av ni som är proffs på att hitta flygbiljetter kan hjälpa mig.

Jag missade mitt flyg i morse kl 06:45 från Porto Portugal till ARN. Nu behöver jag finna en hemresa idag. Den bästa jag funnit är med SWISS avg kl: 1215 anländer ARN 18:55 men den e rätt dyr 928 euro!

Kan ngn av er kanske finna en bättre eller billigare så är jag tacksam. Jag åker ut till flygplatsen nu och vet inte om jag hittar ngt WIFI, så om ni hittar ngt bättre så kanske ni har lust att skicka mig ett SMS 0705-357645

Tack i förhand.

Mvh Berne
 

Dr. Miles

Expert
Ett exempel:

Screenshot20131004_1.png

Om du vill komma hem tidigare så finns det den här.
Screenshot20131004_3.png
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Köp en tur och retur!
Då kan du åka tillbaka igen :D
ca 4000 SEK

15:25 OPO Porto TAP TP1981
16:20 LIS Lissabon 0 t 55 m
Anslut i flygplats 1 t 05 m
17:25 LIS Lissabon TAP TP752
22:00 CPH Köpenhamn 3 t 35 m
Anslut i flygplats 0 t 45 m
22:45 CPH Köpenhamn SAS SK1428
23:55 ARN Stockholm Arlanda 1 t 10 m


RETURRESA - den 17 oktober 2013
06:00 ARN Stockholm Arlanda Lufthansa LH809
08:15 FRA Frankfurt am Main 2 t 15 m
Anslut i flygplats 1 t 10 m
09:25 FRA Frankfurt am Main Lufthansa LH1176
11:10 OPO Porto 2 t 45 m
 

agehall

Medlem
Precis som föregående talare påpekar, så är tricket att köpa en T/R resa. Köper du enkelbiljetter får du bara de riktigt dyra bokningsklasserna.
 

Agö

Medlem
Ett ytterligare tips är att sätta "hemresan" till Porto långt senare i tiden. Då kanske du kan få användning för den. Gjorde själv så med Swiss C där jag bara behövde en enkel mellan Genève och Bryssel i september förra året. Lade hemresan Bryssel till Genève i maj i år och utnyttjade den efter en helg i Bryssel.
 

KN

Ny medlem
Kolla din rese- eller hemförsäkring om de täcker missade avgångar. Min försäkring täcker upp till 5000:- för ersättningsbiljett utan självrisk. Utnyttjande den i somras efter att ha panikköpt en enkelbiljett DEL-GOT p.g.a. en oförutsedd händelse.
 

jumbooze

Medlem
Kolla din rese- eller hemförsäkring om de täcker missade avgångar. Min försäkring täcker upp till 5000:- för ersättningsbiljett utan självrisk. Utnyttjande den i somras efter att ha panikköpt en enkelbiljett DEL-GOT p.g.a. en oförutsedd händelse.
Vilket bolag har du?
 
Hej, tack för alla era förslag.

Det blev en C-klass biljett med avgång 12:15 vilket också var den snabbaste resan (5,40tim). Biljetten var LX code share med TAP från Porto till Zurich och sedan LX till ARN. Jag lyckades få resan för 642 euro och det tyckte jag det kunde vara värt genom att komma hem tidigare.

Jag han inte leta reda på ngt Wifi på flygplatsen i Porto, ifall jag hade sett era förslag om en t,or så hade jag förmodligen köpte en av era föreslagna biljetter.

Anledningen till att jag missade planet var en avslutnings middag efter en fem dagar långt seminarium som innehöll mycket info. Kom tillbaka till hotellet kl 00:30 men hade ngra glas rödvin för mycket innanför västen "as to speak". Hur som helst så hörde jag inte kl som ringde 04:30 utan vaknade kl 8:50 istället. Att säga att jag hade ångest är ett under statement.

Om flygresan kan jag säga följande: Flyget med TAP till Zurich var så gott som fullt i ECO medan jag var ensam pax i C.
Maten var verkligen inget att hurra över faktiskt den sämsta jag ngnsin ätit i C, undantaget en resa i C med Garuda i mitten av 80-talet. Först fick ett glas Mousserande vin, men det efter start. Förrätten var ngn mysko form av sallad med salt halvrå torsk. Jag minns inte vad jag kunde välja mellan till varmrätt, men jag valde duck rice som inte heller var ngn höjdare.

Det som däremot var bra var deras 2 olika rödviner, samt att pursern och flygvärdinnan var otroligt trevliga, men som sagt, jag var ju den enda passageraren.

Från Zurich till ARN med LX var som det brukar vara, med andra ord bra. Tyvärr kan jag inte vara mer exakt om resan då jag hade en baksmälla och inte tänkte på att ta reda på fakta åt BC, sorry for that.

Däremot tog jag lite bilder från Loungen i porto, jag kommer lägga ut dom med ngra ord om hur jag upplevde den.

Hur som helst: Tack igen för era förslag (-:

Idag slickar jag min dubbel hangover med svampplock och annat pyssel i trädgården innan vintern.

Mvh Berne från stugan på Väddö
 
Toppen