Senaste nytt

Flying Blue "förbättrar"

agehall

Medlem
Tror inte jag sett någon tråd om FBs senaste förbättringar här än. Jag fick just följande från FB:

Dear Mr AGEHALL,

We would like to advise you of a recent change to your paid seating privileges on KLM flights. Previously, Flying Blue Gold members could book seats with extra legroom and seats in a row of two free of charge. For Economy Comfort seating, Gold members enjoyed a 50% discount.

We have now aligned our policy across all paid seating options on KLM flights. This means you will now receive a 50% discount across all of the paid seating options available in KLM Economy Class – that is, seats with extra legroom, seats in a row of two and Economy Comfort seating.

This change makes KLM’s paid seating options more accessible for all of our Flying Blue Elite members. We hope that you understand the nature of this alignment and look forward to taking you further with the privileges of your Flying Blue membership.

For more information about all of KLM’s paid seating options and policies, please go to KLM - Royal Dutch Airlines

Så nu har man egentligen inga riktiga förmåner ombord som FBG längre. Riktigt dåligt tycker jag.
 
Synd att mitt första inlägg på denna sida, vilken jag "lurkat" på en längre tid blir en rant. FB satsar verkligen inte på att erbjuda sina kunder en bra bonus som FBG. Jag reser en del i jobbet, och har faktiskt mycket bra erfarenheter av KLM, tenderar därför att välja dom över SK. Är ännu bara FBS, men motivationen att sträva efter FBG minskar betydligt iom detta.
 

Concorde

Founding Member
Skrattretande. Lika illa som när BA tog bort Open Doors policyn för Guld medlemmar tidigare i år. "We have listened to our customers".
 

agehall

Medlem
Över huvud taget är väl FB rätt dåligt om man är baserad i Sverige. Man får väl inte fast track någonstans (behövs väl iofs bara på de stora flygplatserna). Och loungen på ARN är ju inte mycket att hänga i julgranen.

Om du har en bekväm anslutning till AMS med KLM så kan jag väl förstå att du gillar dem. Jag använder mest SkyTeam när StarAlliance är oförsvarbart dyrt eller om deras flighter verkligen inte passar mitt resschema.
 

agehall

Medlem
Skrattretande. Lika illa som när BA tog bort Open Doors policyn för Guld medlemmar tidigare i år. "We have listened to our customers".

Hade de behållit det så hade jag nog satsat på BA istf SkyTeam som andrahandsval. Tyvärr slutade ju även Radisson med detta när det blev ClubCarlson.
 

Gnopps

Medlem
Jag blir alltid stenrädd när flygbolag pratar om förbättringar. Även det här är ju skrattretande - "alignment" jomenvisst.
 

Stefan62

Medlem
Spjuth: Du skriver att KLM:s bonusprogram "suger" - jag börjar tycka det också eftersom det tillkommer så mycket kostnader vid bonus-resor samt att det är svårt att hitta bra "deals".

Vad är Dina erfarenheter?
 
Last edited:
Toppen