JohannesE
Medlem
Hej!
Var i helgen med om en väldigt förvirrad resa EWR - ARN med SAS. Bakgrunden var att jag bokat en multileg med CO då jag behövde flera stopp runt om i USA under den 10 dagar långa resan. Därmed blev jag först bokad på CO flighten EWR - ARN innan jag i efterhand bytte till SAS flighten ett antal dagar innan avresa. Jag satt således med ett bokningsnummer med United för hemresan fast hela resan var bokad med CO och jag flög SAS så i slutändan satt jag alltså med ett bokningsnummer för mina initiala CO flighter, ett United nummer för hemresan samt ett SAS nummer då SAS trafikerade EWR - ARN flighten.
Jag uppgraderade sedan hemresan med optiontown och såg att de drog pengarna, angav såklart SAS bokningsnumret. Mina två kollegor gjorde samma sak med undantaget att de bokade hemresan direkt via SAS. Ett par dagar innan hemresan fick de mail från OT om att de blivit uppgraderade men angående min uppgradering var det tyst trots att jag var först ut att beställa den.
Jag provade då att ange mitt bokningsnummer igen på optiontown och deras site sa då att jag redan var uppgraderad till business. Så när vi sedan kom till EWR och skulle checka in så gick vi allihop fram till incheckningsdisken och fick boardingkort i business, förutsatte i och med det att allt var frid och fröjd och att även min uppgradering gått igenom. Jag reagerade dock på att tjejen vid disken ställde lite konstiga frågor som "do you know anybody at the airline" osv.
Boardade planet och satt på 1A i en helt full businesskabin, flygresan gick kanon och jag sov som ett litet barn i min flatbed
Men när jag idag loggade in på mitt Eurobonuskonto på SAS.se såg jag att jag enbart fått 4500 poäng för EWR-ARN och detta för en V Economy biljett. Ringde då SAS och frågade varför jag inte fått poäng för en business biljett vilket man ju ska få även om uppgraderingen har gjorts via OT. SAS killen upplyste mig då om att de inte fått någon information från OT om att jag blivit uppgraderad till business.
Frågan är nu vad det är som kan ha hänt här. Jag ska också tillägga att jag blev av med det kreditkort OT betalningen var gjord med under resan och således spärrade det, jag ser dock att OT gjorde en dragning redan innan det spärrades så jag tror inte det ska vara problemet?
Jag har heller inte fått mail från OT om att uppgraderingen inte gått igenom utan det har varit helt tyst från deras sida.
Kan det vara så att jag inte var uppgraderad trots allt utan att det var damen vid incheckningen som blev förvirrad av röran kring min bokning och uppgraderade mig manuellt? Vad tror ni?
Var i helgen med om en väldigt förvirrad resa EWR - ARN med SAS. Bakgrunden var att jag bokat en multileg med CO då jag behövde flera stopp runt om i USA under den 10 dagar långa resan. Därmed blev jag först bokad på CO flighten EWR - ARN innan jag i efterhand bytte till SAS flighten ett antal dagar innan avresa. Jag satt således med ett bokningsnummer med United för hemresan fast hela resan var bokad med CO och jag flög SAS så i slutändan satt jag alltså med ett bokningsnummer för mina initiala CO flighter, ett United nummer för hemresan samt ett SAS nummer då SAS trafikerade EWR - ARN flighten.
Jag uppgraderade sedan hemresan med optiontown och såg att de drog pengarna, angav såklart SAS bokningsnumret. Mina två kollegor gjorde samma sak med undantaget att de bokade hemresan direkt via SAS. Ett par dagar innan hemresan fick de mail från OT om att de blivit uppgraderade men angående min uppgradering var det tyst trots att jag var först ut att beställa den.
Jag provade då att ange mitt bokningsnummer igen på optiontown och deras site sa då att jag redan var uppgraderad till business. Så när vi sedan kom till EWR och skulle checka in så gick vi allihop fram till incheckningsdisken och fick boardingkort i business, förutsatte i och med det att allt var frid och fröjd och att även min uppgradering gått igenom. Jag reagerade dock på att tjejen vid disken ställde lite konstiga frågor som "do you know anybody at the airline" osv.
Boardade planet och satt på 1A i en helt full businesskabin, flygresan gick kanon och jag sov som ett litet barn i min flatbed
Men när jag idag loggade in på mitt Eurobonuskonto på SAS.se såg jag att jag enbart fått 4500 poäng för EWR-ARN och detta för en V Economy biljett. Ringde då SAS och frågade varför jag inte fått poäng för en business biljett vilket man ju ska få även om uppgraderingen har gjorts via OT. SAS killen upplyste mig då om att de inte fått någon information från OT om att jag blivit uppgraderad till business.
Frågan är nu vad det är som kan ha hänt här. Jag ska också tillägga att jag blev av med det kreditkort OT betalningen var gjord med under resan och således spärrade det, jag ser dock att OT gjorde en dragning redan innan det spärrades så jag tror inte det ska vara problemet?
Jag har heller inte fått mail från OT om att uppgraderingen inte gått igenom utan det har varit helt tyst från deras sida.
Kan det vara så att jag inte var uppgraderad trots allt utan att det var damen vid incheckningen som blev förvirrad av röran kring min bokning och uppgraderade mig manuellt? Vad tror ni?