Senaste nytt

Finns det hotellprogram som ger poäng vid no-show/debitering av första natten?

jumbooze

Medlem
Är det någon som vet om något program ger poäng vid no-show där de tar betalt för första natten?
Man betalar ju för den natten.
Flygbolag kräver ju "bak i stol" men kräver alla hotell att man checkar in?

Tanken är att kolla om man kan hitta "billiga" hotellnätter för att sedan kreditera till flygbolag.

Saknar lite miles på en awardresa jag vill boka och köpa miles är dyrt och det verkar inte finnas någon "handsprit-deal" så nu blev nästa alternativ att leta efter hotell.

Enligt starwood lurker:
if you "no-show" at a hotel or cancel after policy, you should receive Starpoints for the transaction, less any applicable taxes, if you can provide proof that the hotel charged you. Since you are being charged in the room revenue portion of your hotel bill, it almost always counts as a one night stay as well. There can be circumstances where you would receive the Starpoints, but not credit for the stay, however. If you experience something other than this, please let me know so I can follow up as exceptions are granted on a case by case basis.

Jag kan se att Qantas ger poäng:
http://www.qantas.com.au/fflyer/dyn/partners/hotel
- "Points are earned on no show bookings provided the member has paid for the booking in full and the booking has not been cancelled."
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Jag tänkte mer på destinationer med billiga nätter där man kan få utväxling på detta istället för att köpa miles... Särskilt kombinerat med någon 3x miles eller liknande
 

Dr. Miles

Expert
Om du kör prepay på något hotell i Stockholm så kan ju alltid jag hjälpa dig.... :)

Jag tänkte mer på destinationer med billiga nätter där man kan få utväxling på detta istället för att köpa miles... Särskilt kombinerat med någon 3x miles eller liknande
Med tanke på många expats som finns i forumet, kan det vara en bra idé. Det blir win-win i vissa fall. ;)
 
Toppen