Senaste nytt

Vilket Star Alliance bolag har de bästa business class stolarna?

rlager

Medlem
Snart börjar det bli dags att börja jaga runt på ANA-tool efter award-biljetter för höstlovet 2012 (kring sista veckan i oktober och första i november). Förutom det faktum att det är rätt svårt att hitta 4 awardplatser i Business mellan Europa-Asien så tänkte jag göra det ännu svårare för mig genom att satsa på att hitta det bästa bolaget. Frågan är dock vilket bolag man skall ha som mål att hitta platser på? Vilket *A bolag har de bästa Business stolarna tycker ni? Tänkte försöka hitta plats till SIN eller BKK för att åka vidare till Vietnam eller Malaysia. Åker med USAirwayspoäng så SQ är väl inte att hoppas på.
 

Dr. Miles

Expert
Om du vill satsa på 4 Business class award stolar till Asien, då är THAI enda alternativet.

Jag pratar inte om bästa stolar, utan bäst möjlighet att få 4 C award platser.
 

rlager

Medlem
Misstänkte det. Har åkt Thais gamla Business men det var många år sedan. Från CPH lär det väl vara kört. Det blir väl hårt bokat direkt. De kör väl Business i de gamla Förstaklasstolarna på 747 som i och för sig är väldigt bekväma. Bäst chans borde vara från FRA eller MUC eller?
 

Dr. Miles

Expert
Problemet är, att de inte släpper 4 C award platser samtidigt.
I många fall är det så att du kan boka 2 C award platser, sedan dyker ytterligare 1 eller 2 C award platser(om bokningen är få, så klart).

Du kan glömma Köpenhamn-Bangkok och Stockholm-Bangkok rutter. Det är gamla First class stolar, så att antalet som tillgänglig är för få(jag tror att de var 14 stolar totalt).

Enligt min egen erfarenhet, har Zurich-Bangkok rutt med THAI ganska bra platstillgångar.
 

Jacob

Medlem
Vad som är bäst är ju också ganska subjektivt.

Personligen föredrar jag en stol som ger mycket plats, en skön position att sova i (gärna helt platt) och helst lite avskildhet, speciellt om det är en nattflygning.
Air New Zealand har en bra business class produkt (de flyger London-Hong Kong) och nya Swiss business class ska också vara bra även fast jag inte testat det själv.

Men reser man med familjen kanske det är en nackdel om det är alltför privat.
 
Toppen