Senaste nytt

Vägkrogar - Bästa och sämsta

agehall

Medlem
Hmm, har de börjat skärpa till sig igen alltså. De var bra för länge sedan men har varit rätt sunkiga under många år.
 
Jag skulle vilja slå ett slag för två värdshus. Margaretetorps värdshus strax söder om hallandsåsen som har riktigt god mat. Är väl värt ett längre stopp. Sen Limmareds värdshus längs R40/R27 som har legendariska Wienerschnitzlar av varierande storlek. Förmodligen en av det bästa ställena i Europa på Schnitzlar. Inte ens Manfreds i Göteborg kommer upp i den klassen på schnitzel. Beställ den största om ni har vägarna förbi... Nackdel är att det kan vara rätt mycket folk ibland. En bit bort finns det ett glasmuseum som man kan vandra igenom medan maten smälter, så man inte drabbas av "paltkoma" bakom ratten. Rekommenderas!

Haha, man drabbas av rätt bra paltkoma även på Margretetorp... Vilken fantastisk lunchbuffé man serverar där, men den kostar en slant också. Håller med om Limmaredsschnitzeln, ingen borde gå genom livet utan att ha ätit där.
 
Jag rekommenderar gärna Volvoresturangerna. De allra flesta Volvo-ÅF i Sverige har restauranger på anläggningen (speciellt de som säljer Volvo lastbilar). Vällagad mat, rikliga portioner, vettigt prissatta och ofta med ett läge intill de stora vägarna.

Jag kan t.ex. gärna tipsa om Volvorestauranger på dessa orter: Borås, Västerås, Sollentuna, Malmö (Sunnanå), Halmstad, Ängelholm.
 

t90tho

Medlem
Jag rekommenderar Erikstorps Kungsgård, som ligger några km från E20 nära Landskrona. Perfekt om man är på väg från Danmark norrut. Vi hamnade där av en ren slump när vi började bli desperata efter mat. Utmärkta varmrätter för 145 kr och uppåt + barnalternativ. (Tar ej Amex...).
Hela sällskapet var helnöjt efteråt.

Erikstorps Kungsgård | White Guide
 
Toppen