Senaste nytt

Priority boarding på Norwegian?

xworker

Ny medlem
Hur får man snabbast tillgång till Priority boarding på Norwegian? Veckopendlar med jobbet Arlanda - Oslo och får inte boka flex biljetterna som ger tillgång till det. Finns det några kreditkort som ger priority boarding?
 

dino_81

Medlem
Tror inte att piroriterad boarding tillämpas av Norwegian.

Access till fast track/priority lane vid säkerhetskontrollen vid resa utomlands från ARN, OSL och CPH ges till de med flex-biljett.
 

xworker

Ny medlem
Tror inte att piroriterad boarding tillämpas av Norwegian.

Access till fast track/priority lane vid säkerhetskontrollen vid resa utomlands från ARN, OSL och CPH ges till de med flex-biljett.
Ok, det är fast track jag vill åt. Man kan inte få det utan flex biljett på nått sätt?
 

A380*G

Medlem
Ok, det är fast track jag vill åt. Man kan inte få det utan flex biljett på nått sätt?

Köp en full flex SAS Plus till Köpenhamn, använd fast track mha SAS-biljetten sen i loungen (SAS-loungen) så kan du avboka SAS-flighten. Du får på så sätt både fast track och lounge.
 

twiggs

Medlem
Köp en full flex SAS Plus till Köpenhamn, använd fast track mha SAS-biljetten sen i loungen (SAS-loungen) så kan du avboka SAS-flighten. Du får på så sätt både fast track och lounge.

Ska man göra så en endaste gång så kan det väl gå an rent tekniskt, men om man veckopendlar och behöver göra så på två stationer två gånger i veckan så bör väl någon varningsklocka ringa hos SAS att en passagerare checkar in och avbokar biljetter inne i loungen stup i ett?
 

xworker

Ny medlem
Jag är inte så intresserad av loungen, mest fasttrack i säkerhetskontrollen. Brukar vara rätt mycket folk på morgonflyget till Oslo. Jag har Eurobonus gold, kan jag gå i fasttrack trots att jag flyger mer Norwegian?
 

xworker

Ny medlem
På sas står det iof "Är du EuroBonus Guld-medlem är du naturligtvis välkommen till Fast Track Security oavsett vilken biljettyp du har, förutsatt att du reser med SAS, Widerøe eller andra medlemmar i Star Alliance." så det går nog inte att gå igenom fasttrack med en Norwegian biljett.
 

twiggs

Medlem
På sas står det iof "Är du EuroBonus Guld-medlem är du naturligtvis välkommen till Fast Track Security oavsett vilken biljettyp du har, förutsatt att du reser med SAS, Widerøe eller andra medlemmar i Star Alliance." så det går nog inte att gå igenom fasttrack med en Norwegian biljett.

Korrekt tolkning.
 

agehall

Medlem
Med lite framförhållning kan inte Norwegian vara speciellt mycket billigare än SAS. Så mitt råd är att boka i förväg och flyga SAS.
 
Toppen