Senaste nytt

ITA Matrix hjälp och tips

Hjälp

Kan man på något sätt sortera bort codeshare över atlanten?
Låt säga att jag vill söka en viss rutt men jag vill inte få fram t.ex AA "operated" by AB.
Kan inte sortera bort bokningsklass "O" för då försvinner allt istället.

Antar att det inte går men tänkte ändå ställan frågan.
 

Dr. Miles

Expert
Hjälp

Kan man på något sätt sortera bort codeshare över atlanten?
Låt säga att jag vill söka en viss rutt men jag vill inte få fram t.ex AA "operated" by AB.
Kan inte sortera bort bokningsklass "O" för då försvinner allt istället.

Antar att det inte går men tänkte ändå ställan frågan.

Prova med O:XX

ITA Software skrev:
Using ITA route language

Examples of queries:

Restricting to specific airlines

Direct flight operated by American Airlines (as opposed to a code-share or subsidiary carrier) [O:AA]
https://support.google.com/faqs/faq/1739451?hl=en#2736585
 

mattley

Medlem
Jag fortsätter mina frågor i korrekt tråd. Tacksam för svar.

1. Om jag vill resa till Miami från CPH så kostar det ca 17000kr om jag söker på alla bolag med restid 10-17 dagar. Om jag söker till New york kostar det ca 13000kr, jag kan sen söka en ny resa med economy till miami för knappt 2000kr, vilket ger mig en besparing på 2000kr per person (4000kr totalt för 2). Jag vill dock göra hela sökningen på alla flighter för att undvika om man missar anslutande flyg och får betala en massa extra för ombokning. Finns det en möjlighet att välja kabinklass i en multi-city search med routingkoder med alla flygbolag? Exempel som ges i denna tråden inkluderar bara koder tillsammans med ett flygbolag. (har provat / f och bokstäver men det funkar inte, har säkert inte gjort rätt).

2. Enligt dealen som postades mellan Stockholm och Australien så är det inte alltid bästa pris som visas när man söker alla bolag inom ett visst interval utan man ska tydligen specifiera ett bolag för att det ska ge bättre pris. Sökning 17-24 dagar med alla bolag gav 31000kr, exakt samma sökning med specificerat bolag gav 21300kr. Frågan är, hur vet jag vilket bolag som är bäst? Får jag prova mig fram genom alla bolag eller finns det nån tell tale man ska leta efter?
Detta trixet gav en besparing på 10000kr så är jag väldigt intresserad av hur det funkar eftersom det kan öppna dörrar för helt andra resmål jag har ratat pga pris.
 

GillBates

Medlem
Nu har jag version 29.0.1547.66 m men det blir fortfarande: ita_matrix.png

när jag går till adressen: http://matrix.itasoftware.com/
 
Toppen