Senaste nytt

Dividend miles sökmotor

Ubbe

Medlem
Någon som vet något sätt att automatisera sökningar via Dividend miles firefoxtoolbar för sökningar. Man får 1 miles/3 sökningar.
Tänker mig något i stil med något som plockar ord ur SAOL och söker på dessa automagiskt. En dator som står på med tre fyra sökinstanser igång parallellt borde ju generera en del miles på en månad.. Tipps någon??
 

Mikael

Medlem
De har en begränsning...tror det var 300 sökningar/100miles per månad. Dock så levereras miles även över denna gräns, så den tycks inte fungera. Om folk däremot börjar automatisera sökningar så kommer de säkert att se till att begränsningen efterlevs.
 

gdaily

Medlem
American Airlines har något liknande. Jag får 1 miles i månaden för det, har fastnat i någon konstig loop... men det är ganska bra då det håller mina AA-miles levande genom att flytta fram livslängden en månad varje månad :)
 
Last edited:

Mikael

Medlem
American Express har något liknande. Jag får 1 miles i månaden för det, har fastnat i någon konstig loop... men det är ganska bra då det håller mina AA-miles levande genom att flytta fram livslängden en månad varje månad :)

Visste inte att Amex hade detta, eller menar du American Airlines?
 
Sökverktyget verkar vara något begränsat. Du får poäng för endast vettiga sök, endast med Yahoo och glöm inte att det är ett tredjeparts företag som lagrar ditt internet beteende och tjänar pengar på det.
Nu gör ju Google också det men G är mycket snabbare på att söka saker.
 
Kolla website stress tool (WCAT from Microsoft) eller liknande, där kan man automatisera och begränsa allt, t.ex. 300 sök om dagen med 15 sekunders intervall och med lite slumpmässighet.
100 miles om dagen borde vara helt OK :)
 
Toppen