Senaste nytt

Hjälp med biljett, Stockholm-Bridgetown-Havana-Stockholm

Ragnar G

Medlem
Hej, tacksam för hjälp att köpa en ekonomi klass biljett STO-BGI-HAV-STO till ett bra pris samt så få stopp som möjligt.
Utresa STO-BGI, 11 nov +- 1dag
Utresa BGI-HAV, 16 dec +- 1dag
Utresa HAV-STO, 6 jan +- 1dag
 

Dr. Miles

Expert
Hej Ragnar G

Jag har två synpunkter när det gäller din fråga i Flygbiljetter forum.

Nr. 1: Använd mallen som finns i Flygbiljetter forum. Undvik subjektiv beskrivning som "bra priser" då det är olika för olika personer.

http://www.businessclass.se/flygbil...laes-detta-innan-fragar-om-flygbiljetter.html

Nr. 2: Använd inte IATA koder eller andra förkortningar i rubriken så länge det går. Vi har regel om detta (läs Jacobs kommentar från andra tråden) Det är inte rimligt att kräva att andra ska förstå/ta reda på t ex vad BGI/HAV betyder.

Vi har ändå tydliga regler för hur rubriker ska se ut, exempelvis att IATA-koder inte ska skrivas i rubriker. Detta är dels för att alla inte kan alla IATA-koder och därmed inte förstår innebörden av tråden och dels för att ord på 2-3 bokstäver inte går att söka på i den inbyggda sökfunktionen.
http://www.businessclass.se/busines...l-businessclass-2-0-forumet-3.html#post164618

Svar till din fråga kan du söka det på ITA Softwares webbsida matrix.itasoftware.com . Prova med Multi-city sökning.
 

Ragnar G

Medlem
Hej Dr Miles,
ber om ursäkt att jag framställde min fråga på fel sätt!

Lyckades inte få någon info från ITA Softwares webbsida.
 

Dr. Miles

Expert
Lyckades inte få någon info från ITA Softwares webbsida.

Själva sökning gör man så här:
Screenshot20130819_1.png

Däremot fick jag inte heller något resultat.
Jag misstänker att det är Havana som är orsaken.
 

TheEagle

Medlem
Google som driver ITA är ju amerikanskt och de har embargo mot Cuba. Air Canada flyger både till BGI och HAV. Kanske det kan vara alternativ att titta vidare på. Eller KLM/Air France med någon koppling i Panama City. Annars får man försöka att koppla ihop BGI och hav via Bogota, San Jose på något vis.
 
Toppen