Senaste nytt

Årsavgift American Express med Eurobonus

Roger J

Medlem
Hej, tänkte vi kunde samla våra erfarenheter av klagomål på årsavgiften som är höga SEK 1,000:- oavsett spending.
Jag fick förra året ett:
-presentkort på Stadium á 1,000:-
och i år ett:
-presentkort på TicNet á 1,000:-
som kompensation. Är det någon som lyckats få bort årsavgiften helt eller fått högre värde än så på presentkorten?
 
Jag har blivit erbjuden både presentkort på Stadium och Ticknet,men tackat nej. I ett sista försökt har de 2 år i rad gått med på att kreditera halva årsavgiften så jag bara betalar 500 kronor vilket jag tycker är helt ok för produkten.
 

Roger J

Medlem
Har även blivit erbjuden en "gratis övernattning på Scandic". Oklart vilka regler etc som gällde för det. Tackade nej hur som helst, kändes inte som att det motsvarade 1,000:-.
 

yopeyo

Medlem
När debiteras årsavgiften, är det per kalenderår eller 12-månaders period?
Jag gick med i juni 2010 så jag hade gissat att den skulle kommit på julifakturan 2011, men det kanske blir till årsskiftet 2012?
 

jth

Medlem
Årlig spend på 100-150kkr. Helt omöjligt att förhandla bort avgiften och inget erbjudande. Inte ens på en direkt fråga om presentkorten så erkände de att sådana fanns.
 

vicce

Medlem
Nu gäller tråden Amex med EB, men i alla fall..

Har försökt förhandla bort min avgift på mitt Eurocard Platinum (1500:) utan resultat. Använder det för ca 150.000 - 200.000:-/år. Men enligt dem går det bara att förhandla om man har det billigare, Eurocard Gold.
 
Nu gäller tråden Amex med EB, men i alla fall..

Har försökt förhandla bort min avgift på mitt Eurocard Platinum (1500:) utan resultat. Använder det för ca 150.000 - 200.000:-/år. Men enligt dem går det bara att förhandla om man har det billigare, Eurocard Gold.

jag har ett Eurocard gold och ringde innan jag sa upp mit amex att jag ville få ner/bort årsavgiften..dom bara sa tyvärr då men det kan vi inte göra..då sa jag bara att då säger jag upp mitt kort..jaha sa kundtjänst..:) jag ville från början skjuta brutpunkten lite ( från den 11 till den 13 varje månad ) men det var icke nicke på den...
 

ucce

Medlem
Årlig spend cirka 250k

Fick förslag på
- Övernattning på Scandic
- 1000kr på Villa Källhagen
- Halva årsavgiften
 

Morgan

Medlem
Hade tidigare ett Amex Gold (ej kopplat till Eurobonus), när jag sa upp det för ett par år sedan, frågade de om jag skulle behålla det om jag bara behövde betala 500 kr för det nästa år.Hade då bara handlat för c:a 50 000 kr på kortet under året.

Är väldigt nöjd med mitt Everyday Card från Nordea Finans, 1% cashback, MasterCard som funkar överallt och slipper tänka på hur mycket bonuspoäng o.s.v. egentligen är värda utan får riktiga pengar tillbaka. Årsavgiften på 195 kr har jag inte brytt mig om att bråka om. Kreditgränsen går att få högre än de 50 000 kr som de skriver på hemsidan.
 
Årlig spend på 250k
Har sedan kortet funnits lyckats ta bort årsavgiften tills nu förra veckan.
Blev erbjuden 1000kr på Villa Källhagen, 600kr på Mediamarkt eller halva årsavgiften 500kr

Sade upp mitt Amex efter 15 år som kund.

Riktigt svagt av Amex.
 
Toppen