Senaste nytt

Thai Airways Boeing 777-300ER till Arlanda 2013

Duger det? Ringer det någon klocka om jag säger BA A380. ;)

Angående BA så var det ju inte A380 jag ville åka utan att vara med "inaugural" flight där det brukar vara lite extra "jippon" etc. Knappast så att jag bokade för att åka A380 utan det var ju för att åka inaugural med en ny flygplantyp (i detta fall A380.)

Nästan så man hoppas att Dreamliner får allvarligt problem igen så BA måste ställa in allt ett år framöver. Lite karma vore fint.. (tyvärr drabbar det ju andra bolag också.)
Lär inte sätta min fot hos det bolaget på länge i alla fall. :p

Nåväl, den här tråden handlar om Thai och jag har fått svar av Dr. Miles på min fråga.
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Angående BA så var det ju inte A380 jag ville åka utan att vara med "inaugural" flight där det brukar vara lite extra "jippon" etc. Knappast så att jag bokade för att åka A380 utan det var ju för att åka inaugural med en ny flygplantyp (i detta fall A380.)

Nästan så man hoppas att Dreamliner får allvarligt problem igen så BA måste ställa in allt ett år framöver. Lite karma vore fint.. (tyvärr drabbar det ju andra bolag också.)
Lär inte sätta min fot hos det bolaget på länge i alla fall. :p

Nåväl, den här tråden handlar om Thai och jag har fått svar av Dr. Miles på min fråga.

Isf missar du det igen eftersom de kör till FRA i dagarna...
 

FlyingFire

Medlem
Jag hoppa sin sent, men efter att ha läst allt här blev jag mer sugen på själva flighten i december ARN-BKK i nya 777-300ER, sitter på utresan i klass U.

Sen ska jag flyga BKK-RGN i J med TG, hör inte hemma här, men det blir mitt livs första buissnessflight, så well.
 
Jag hoppa sin sent, men efter att ha läst allt här blev jag mer sugen på själva flighten i december ARN-BKK i nya 777-300ER, sitter på utresan i klass U.

Sen ska jag flyga BKK-RGN i J med TG, hör inte hemma här, men det blir mitt livs första buissnessflight, så well.

Välkommen till BC.se FlyingFire! Hoppas du får en trevlig första resa i business :)
 

Malu

Medlem
Har vi någon rapport på hur cateringen i Premium Eco på 777-300 är? Liknar den fortfarande mest Business som på 747, eller är det mer åt Eco-hållet?
 

Ozz

Medlem
Har vi någon rapport på hur cateringen i Premium Eco på 777-300 är? Liknar den fortfarande mest Business som på 747, eller är det mer åt Eco-hållet?
Jag har ingen erfarenhet ARN-BKK i 777 än men jag flög CPH-BKK för drygt en vecka sedan i PE och misstänker att det är "same-same".

Servicen var helt ok, vaken och effektiv personal som inte lät oss sitta med tomma glas.
Maten däremot var väl inget att skriva hem till mormor om, ekonomi-mat där folien var borttagen vid serveringen.
Ingen vinlista att välja från men en mycket välsorterad vagn med 2 vita och 3 röda bra viner.
Kaffe och en Remy v.s.o.p efter maten.

Den stora behållningen av PE i 777-300 var helt klart stolen och den fräscha kabinen som kändes helt ny.

nuts.jpg

meny.jpg

mat.jpg

cognac.jpg
 

Malu

Medlem
Tack för bra info. Något måste ju skilja mellan Business och Premium Eco. Förut var det stolen. Nu är det samma stol som i Business men lägre nivå på catering.
 
Toppen