Senaste nytt

Ingen priority av bagage på inrikes för EBG och business

Holloman

Medlem
Flög GOT-ARN i morse och skulle för ovanlighetens skull checka in en väska. Damen i bag drop var på väg att sätta på den oranga priority taggen när hennes kollega stoppade henne och sa att från nu i sommar så skall de inte göra det "varken för EBG eller business". Nu väntar man ju sällan särskilt länge på bagaget på inrikes, men det kändes ändå som en tråkig besparing.
 

Holloman

Medlem
Jag kollade på bagagetaggen och det står inte Priority på den heller. Hela konceptet med priority skulle enligt dem vara borta på inrikes. Skillnaden mellan prioriterad eller inte är ju som sagt var inte så stor på inrikes, men ändå...
 

andreas

Medlem
Senast jag checkad in bagage inrikes med SK på ARN (23/6) så ställde jag frågan varför priority inte längre skrivs på taggen (*G). Fick då svaret att det var pga det nya systemet (Altea?). Blev samtidigt informerad om att SAS Plus ej ger prioritet inrikes men att *G självklart gör det och att jag självklart ALLTID är välkommen fram för både manuell bag-drop och röd prio-tagg i disken.
 

fcx

Medlem
Ännu en enhancement i Plus. Undrar vad som ryker nästa gång (jag gissar på maten inrikes)?

En gång bad jag att de inte skulle sätta på priority-tag eftersom jag skulle till ARN och då går det snabbare utan. Fick en riktigt sur min av SAS-damen bakom disken men gissa vems väska som kom bland de första :)
 

jlarsson

Medlem
Flög ARN-GOT i fredags med Röd priority-tag. Väkan var först på bandet. :)
Höll på att få en chock då det aldrig verkar funka på GOT med priority-tag.
 
Toppen