Senaste nytt

Tips på rutt Stockholm-Köpenhamn

Concorde

Founding Member
Behöver ta mig till CPH nästa vecka. ARN - ??? - CPH retur. Bra timing att flyga LH för att få kvala till Senator med Flying Blue matchningen. Outbound tisdag 17 maj, retur onsdag 18 maj efter 17.00.

Tips?
 

Gnopps

Medlem
Inga problem. Åk SK ena hållet och LH andra, jag prisade precis en sådan kombination. Sök på matrix2.itasoftware.com så ska du nog hitta bra flyg.
 

Concorde

Founding Member
Kollade där och hittade SK ner och LH tillbaka med byte. Vet någon om de två sektorerna för LH MM matchingen måste vara en retur, dvs. FRA - CPH - FRA eller kan det vara två olika rutter som i fallet ovan där det är SK ARN - CPH och LH CPH-FRA-ARN.
 

Gnopps

Medlem
Kollade där och hittade SK ner och LH tillbaka med byte. Vet någon om de två sektorerna för LH MM matchingen måste vara en retur, dvs. FRA - CPH - FRA eller kan det vara två olika rutter som i fallet ovan där det är SK ARN - CPH och LH CPH-FRA-ARN.
När jag matchade för två år sedan var två sektorer ok även om det stod att det skulle vara tur & retur flyg. Jag flög CDG-MUC-HEL och fick guldkortet efter det.
 
Nu står det klart och tydligt att det är två segment (oavsett bokningsklass) som gäller. Det borde alltså vara fritt fram. Sedan så antar jag att man måste kreditera resan till sitt M&M-konto snarare än att också dra in lite EB-poäng på köpet. Tips?
 
Toppen