Senaste nytt

Priority Club frågor och tips

MarSecLtd

Medlem
Tackar jumbooze. Ser ut att kunna bli en massa poäng för en enda natt. Har redan bokat Sheraton i Kuala Lumpur men kan väl ta sista natten på IC för att ha late checkout innan flyget hem.
 

Homer

Medlem
Innan check-out räcker

Alla promokoder som florerar, ska jag trycka in dom innan jag bokar boendet eller under själva bokningen ?

Innan bokning men kolla noga så att de matchar din tid som du ska bo, jag vet att jag reggade vissa som var giltiga 60 & 90 dagar.
Kommer inte ihåg om det var från när jag reggade koden eller när jag signade upp mig....
 

Homer

Medlem
Tips.
2-4-1 har blivit allt mindre användbart, funkar numera sällan på topphotell eller hotell med bra läge.
Men jag just upptäckt att det funkar på 2 nya/nyrenoverade hotell i London

Hotel Indigo Earl's Court
bra läge £74,50 de datum jag tittade på, ett riktigt klipp!

och

Holiday Inn London - Commercial Road
sämre läge, men billigare £59,50


Eller om man är snål finns HI Ariel Heathrow för £29,50, små rum, de brukar uppgradera till exec rums
som är bra men fortfarande små. Nås me gratisbussarna


2-4-1 funkar även på IC Berlin och IC Wien, kostade €66 respektive €89,50 de datum jag kollade.
 

jumbooze

Medlem
Sitter och läser på IHG's nya BRG regler, är det någon som blir klok på vad jag behöver göra här.

1) Boka rummet på IHG's hemsida med billigaste pris eller kan jag boka BFR om hotellet är avbokningsbart på den andra sidan
2) Hur är valutakraven eg. jag tittar på Olotels.com
som anger: Rates on our website are quoted in USD. Upon checking out of the hotel, guests will be charged in CNY and the exchange rate from USD to CNY will be calculated based on the daily exchange rate.
Kan det vara en dealbreaker?

Ska ringa IHG & testboka ikväll men vore tacksam för input.
 

johhenrik

Medlem
Jag tänkte handla 24.000 poäng för att förnya Amb, men det blev $150, så ingen nytta. :) om man vill bo ett par nätter på IC Manhattan (eller liknande prisklass, ex. DC), kan det vara värt det, men annars inte anser jag.
 
Ang. 2for1 så bokade jag precis en sådan för Crowne Plaza St. Peter's i Rom för September. Såg att det fanns på fler ställen i Italien för mina datum, men tyvärr inte för IC Rome...
 
Ang. 2for1 så bokade jag precis en sådan för Crowne Plaza St. Peter's i Rom för September. Såg att det fanns på fler ställen i Italien för mina datum, men tyvärr inte för IC Rome...

För första gången har en 2-4-1 stay postats som "non qualifying" för mig. Inte bra för mitt Big Win upplägg!
Skickar in ett Missing Points formulär så får vi se hur det utvecklar sig. Tog som tur var en skärmdump innan vistelsen där "points to be earned on this stay" finns med, får se om jag behöver använda den.
Någon annan som råkat ut för non qual 241-s det senaste?
 
Last edited:
Toppen