Senaste nytt

Sökes: Stockholm - Bangkok

KomOchKöp

Medlem

  1. Varifrån vill du börja din resa? - Stockholm
    Var är din destination? Bangkok eller Phuket
    När vill/behöver du resa ut? Mellan 25:e Sept t.om 10:e Oktober. [Flexibel]
    När vill/behöver du komma hem? Mellan 20:e Dec t.om 8:e Januari [Flexibel]
    Hur länge vill du vara borta? Ungefär 90 dagar.
    Hur många personer som skall resa? 1 Vuxen
    I vilken kabinklass? Economy/Premium Economy
    Med vilka flygbolag vill du flyga med? Är flexibel, dock ej RyanAir eller liknande. :eek:
    Vad är din budget? 5-10" SEK
    Vad är det viktigaste för dig? Priset eller upplevelsen (10")
    Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kan tänka mig att stanna till i länder där jag kan ta någon/några dagars sightseeing. Helst visumfria länder eller där jag kan lösa visum på plats, för att göra det mindre komplicerat.

Har som ovan visar två alternativ.

Antingen billigaste resan till Bangkok/Phuket inom ovanstående tidsram. Kan även tänka mig att betala för en prisvärd Premium Economy om det dyker upp.

Alternativt att ni skickar iväg mig på en Economy med stop over där jag hinner med en snabbvisit utanför flygplatsen (24-72h).

Jag har gott om tid, varför priset snarare spelar roll än vilken väg jag reser.

Har planerat att bidra till BC med bilder och resedagbok om någon är intresserad dvs :)
 

Alf

Medlem
Qatar kör just nu en kampanj till Bangkok för 3745 SEK. Bra pris för ett bolag med bra service och så får du resa Dreamliner från Arlanda.
 

KomOchKöp

Medlem
Qatar kör just nu en kampanj till Bangkok för 3745 SEK. Bra pris för ett bolag med bra service och så får du resa Dreamliner från Arlanda.

Qatar hade varit finfint! Men de har maximum stay på 1 månad har jag sett. Det är något som flera bolag har, vet inte riktigt hur/om man kan komma runt det.
 

TheEagle

Medlem
5500-5700 kostar det med Swiss eller Qatar om man vill vara borta lite längre...sen finns ju alltid Turkish i business för ca 11000...
 

KomOchKöp

Medlem
5500-5700 kostar det med Swiss eller Qatar om man vill vara borta lite längre...sen finns ju alltid Turkish i business för ca 11000...

Kan det dyka upp några erbjudanden nästa vecka? Enligt Kayak så verkar priserna ändras i nästa vecka (inom 7 dagar). Men har ingen aning om hur sannolik den där funktionen är.
 

mry

Medlem
Qatar hade varit finfint! Men de har maximum stay på 1 månad har jag sett. Det är något som flera bolag har, vet inte riktigt hur/om man kan komma runt det.

Beror inte det på att man måste ha visum om man som turist vill vara där längre?

Det är ju ett bra blir så beställ två tur och retur resor och lös det på så sätt kanske? ;D
 

TheEagle

Medlem
Beror inte det på att man måste ha visum om man som turist vill vara där längre?

Det är ju ett bra blir så beställ två tur och retur resor och lös det på så sätt kanske? ;D

Visum är en sak, flygbiljetter en helt annan. Blanda inte ihop äpplen och päron. Gäller att hitta flygbiljetter med rätt farebasis bara. Qatar säljer biljetter där man kan stanna över en månad men då blir priset ett annat. Dvs. Biljetten bokas i en annan farebasis med andra regler och ett annat pris. Varför köpa två biljetter istället för en...bil ju sällan billigare!
 

Dr. Miles

Expert
3 månaders economy class biljett mellan Stockholm-Bangkok T/R kostar ca 5.250 SEK inkl. skatter med Turkish Airlines och med Qatar Airways kostar det ca 5.750 SEK inkl. skatter under perioden du har nämnt.
 

KomOchKöp

Medlem
Har du kollat på Emirates?

Ja, Emirates har inget av intresse vad det verkar.

Däremot såg jag idag att Swiss har ute biljetter som passar mig, från Zurich så är det tydligen Thai Airways som jag har hört mycket gott om gällande deras Economy.
ce62dc4d0fc9491ab648894acc40cd72.png

Blir förmodligen en biljett med Swiss om ingen annan har något att tillägga det vill säga :)
 
Toppen