Senaste nytt

Ni som flyger (helst vill kunna) flyga från Karlstad

Valley

Medlem
Vore intressant att höra andras uppfattningar om denna "the international business man's" flygplats.

Varför slutar alla mina försök med att jag alltid måste vara borta 1-2 nätter extra om jag vill flyga till el. från KSD ?
I o f s kan man inte tillgodose alla. Men det verkar snart inte spela någon roll vilket håll jag skall åt.

Tänkte precis göra nytt försök med att komma t&r HKI på en dag utan att hamna i 10'-klassen för en biljett. Men ack vad det sket sig.
Verkar bli som vanligt. Tuffa bil till ARN eller kanske, kanske OSL
 

Gweilo

Medlem
Flög Nextjets SF 340 CPH - Karlstad med mellanlandning i Norrköping häromdagen. En rätt skakig och bullrig upplevelse, mina Bose noice cancellation lurar fick visa vad dom gick för...-:)
Bortsett från det var det en fin flygplats tycker jag, dock svårt att göra en tur över dagen med full arbetsdag
 

Valley

Medlem
Ännu ett misslyckat försök att boka ut sig från KSD till HKI med hemresa TKU till KSD.
Men någon gång, tänkte jag i min iver, någon gång måste det väl lyckas.

Bara att inse att det som vanligt är totalt meningslöst om jag inte vill lägga till 2 nätter extra. Går ju inga flighter hem på lördagar
Kanske lika bra att samla på sig lite mer poäng genom en OSL/LVR - CPH - ARN - HKI variant och något liknande på tillbakavägen :)
 

NotRyan

Medlem
LVR ?
HKI ?

Jag antar att du skall från Oslo till Helsingfors, men de där IATA-koderna känner jag inte igen :)

Mvh
/NotRyan
 

Valley

Medlem
LVR ?
HKI ?

Jag antar att du skall från Oslo till Helsingfors, men de där IATA-koderna känner jag inte igen :)

Mvh
/NotRyan

Så klart du inte gör. Sitter i tankarna med andra koder (förkortningar) jag använder ofta gällande andra saker än flygplatser och är så van vid det att det går av bara farten:)
GOT och HEL skall det såklart vara
 

marviil

Medlem
Hej,

Priserna blir ofta höga. SAS och Nextjet har inget lysande prissamarbete. SEK 7141 för nedan.

SK9551 M 16SEP 1 KSDCPH 0520 0710
SK1708 M 16SEP 1 CPHHEL 0805 1040
SK2725 Y 16SEP 1 TKUARN 1610 1555
SK9572 Y 16SEP 1 ARNKSD 1800 1850

Ska man ha billigt får du ha Karlstadsbiljetterna separata och de till/från Finland separata.
 
Toppen