Senaste nytt

Första Klass från Heathrow - hela världen: från 26.000 SEK

Senator

Moderator
Känns som det finns värre ställen att tillbringa några timmar på :)

Jag kan säga så här; nu har jag enbart varit 3 gånger på T5 Galleries First eftersom jag fick mitt BA EC GOLD nu i augusti. Jag kommer också vistas i eftermiddag. Jag har dock aldrig sätt annat en Champagne Baren. Det måste vara bland det lugnast jag har varit med om i en lounge. Svårt att gå andra platser, totalt fridfull harmoni efter långa arbetsdagar.
 

Senator

Moderator
Bonden,

Låt mig skilja på detta lite... Galleries FIRST är för första klass passagerare men också BA EC GOLD. Så jag skulle jämföra Galleries FIRST med Lufthansas Senator Lounge om man ser till behörighet.

Trots mitt namn här, och att jag har varit trogen SEN sedan 2000, kan inte LH matcha detta verken i FRA eller MUC. Jag är mycket imponerad av alla BAs lounger jag har besökt på T5. Jag skulle faktisk säga att Galleries loungen för CE/CW/BA EC Silver är bättre än SEN på LH.

LH FCT i FRA är dock unik. Jag har tyvärr inte hunnit dit än; bara HON/FIRST i MUC och ZRH. Jag kommer prova BA Concorde Room som sagt i december, då kan jag rapportera. Access till Concorde Room krävs en BA FIRST biljett eller så får man ett "Concorde Room Card" om man flyger 5000 TP per år. Med dagens intjäning skulle det bli 12 gånger ARN-LHR-JFK i FIRST eller ARN-LCY-JFK med LCY CW, eller 16 gånger ARN-LHR-JFK i CW
 

Concorde

Founding Member
Concorde room är riktigt bra. Steget upp från Galleries First (guld loungen) märks mest i att det är lugnare, lyxigare inredning, mäktig bar, privata bås i a la carte samt bättre viner än i Galleries First. Cabanas är underbara (privata små rum med schäslong, arbetsbord, TV, dusch och toa. Ring klocka för service ;) Finns bilder i lounge guiden.
 

JensE

Medlem
Tack för tipset Concorde! :D
Får hoppas jag får nya F, men gråter inte om det inte blir så.
Också bokat Club till LHR tor för det billiga priset så anländer på kvällen innan min First flygning så jag kan maxa ut Concorde Room!

Flight number BA0275
From Heathrow (London) Terminal 5
To McCarran International (NV) (Las Vegas)
Depart 6 Jan 2012 15:40
Arrive 6 Jan 2012 18:20
Cabin First
Operated by British Airways
Booking status Confirmed

Flight number BA0274
From McCarran International (NV) (Las Vegas) Terminal 2
To Heathrow (London)
Depart 21 Jan 2012 20:20
Arrive 22 Jan 2012 14:05
Cabin Club World
Operated by British Airways
Booking status Confirmed
 
Toppen