Martin Björnström
Medlem
När Boeing 787 börjar levereras kommer den troligen innebära att vi får se många nya rutter eftersom den flyger 210 passagerare längre och snålare än någonsin tidigare. Det blir en lillebror till 777 och ersättare till 767.
Idag har SAS 7st A340 samt 5st A330 varav 3 i ARN och resten i CPH. Säg att SAS väljer att satsa framåt och går upp till 18 långdistansplan från 12 idag...
Ta en titt på kartan ovan - det mörka området på södra halvklotet är utanför räckvidden för en Boeing 787-8. Vad ser ni för nya möjliga rutter?
1988 beställde SAS nio stycken Boeing 767-300ER (kom totalt att uppgå till 13 stycken). Två Boeing 767-200 anskaffades för att betjäna tunna och långa linjer, såsom till Rio de Janeiro och Singapore. Planen var aldrig lönsamma och avyttrades efter kort tid.
Idag har SAS 7st A340 samt 5st A330 varav 3 i ARN och resten i CPH. Säg att SAS väljer att satsa framåt och går upp till 18 långdistansplan från 12 idag...
Ta en titt på kartan ovan - det mörka området på södra halvklotet är utanför räckvidden för en Boeing 787-8. Vad ser ni för nya möjliga rutter?