Dr. Miles
Expert
Det har postats några mistake/error fares på flygbiljetter forum och då tänkte jag att tipsa om amerikansk lag 14 CFR 399.88 som definierats av DOT.
Amerikansk lag 14 CFR 399.88 skyddar konsumenten från flygbolaget även vid bokning av mistake fare, men endast när flygning är till/från/inom USA.
Med andra ord, detta gäller inte om du köper mistake fare från en av de amerikanska flygbolagen/resebyråerna så länge flygningar inte är till/från/inom USA.
Jag postade detta i en annan tråd men det är kanske värt att posta som en separat tråd.
Länk till dokumentet
Amerikansk lag 14 CFR 399.88 skyddar konsumenten från flygbolaget även vid bokning av mistake fare, men endast när flygning är till/från/inom USA.
Med andra ord, detta gäller inte om du köper mistake fare från en av de amerikanska flygbolagen/resebyråerna så länge flygningar inte är till/från/inom USA.
Jag postade detta i en annan tråd men det är kanske värt att posta som en separat tråd.
USA DOT skrev:Does the prohibition on post-purchase price increases in section 399.88(a) apply in the situation where a carrier mistakenly offers an airfare due to a computer problem or human error and a consumer purchases the ticket at that fare before the carrier is able to fix the mistake?
Section 399.88(a) states that it is an unfair and deceptive practice for any seller of scheduled air transportation within, to, or from the United States, or of a tour or tour component that includes scheduled air transportation within, to, or from the United States, to increase the price of that air transportation to a consumer after the air transportation has been purchased by the consumer, except in the case of a government-imposed tax or fee and only if the passenger is advised of a possible increase before purchasing a ticket. A purchase occurs when the full amount agreed upon has been paid by the consumer. Therefore, if a consumer purchases a fare and that consumer receives confirmation (such as a confirmation email and/or the purchase appears on their credit card statement or online account summary) of their purchase, then the seller of air transportation cannot increase the price of that air transportation to that consumer, even when the fare is a “mistake.”
A contract of carriage provision that reserves the right to cancel such ticketed purchases or reserves the right to raise the fare cannot legalize the practice described above. The Enforcement Office would consider any contract of carriage provision that attempts to relieve a carrier of the prohibition against post-purchase price increase to be an unfair and deceptive practice in violation of 49 U.S.C. § 41712.
Länk till dokumentet