Senaste nytt

Världens bästa hotell

Palazzi

Medlem
Lyckades inte pricka in något för övernattnining, men har iaf fått titta in i Le Sirenuse som ligger på 20:e plats :p
 

Stefan62

Medlem
Mandarin Oriental i Bangkok - förvånad dock över att det skulle vara ett av de 20 bästa i världen!
 

JonW

Medlem
Mandarin Oriental i Bangkok - förvånad dock över att det skulle vara ett av de 20 bästa i världen!
Samma här x 2.
Terrassen med alla ljus runt Chao Praya är ju rätt läcker kvällstid, men ändå...
Möjligen skulle det ju kunna hänga ihop med den anrika imagen.
Men å andra sidan är ju varken Raffles Singapore eller Peninsula Hong Kong med....
 
Nr 2 - check! Mkt trevligt hotell, men mer förvirrad incheckning får man leta efter. Nog för att jag anlände till den klassiska delen i transferbuss tillsammans med ett annat sällskap (hade varit i Halong Bay). Men efter att vi alla hade påtalat det två gånger för tjejen som hade hand om incheckningen så borde hon fatta att jag INTE hade för avsikt att dela rum med de två amerikanerna. ;)

Efter tredje påtalandet fattade hon och jag blev ledd till den nyare delen och receptionen där, där jag blev satt i en soffa för att vänta på mitt rum. Tog nog tio minuter innan jag fick mitt rum, i en klassiska delen - så fick vackert knata tillbaka dit till mitt mycket trevliga rum (som visade sig vara en uppgradering). Fick en voucher på gratis drink i baren (som dessvärre visade sig endast gälla för alkoholfria drinkar).

I övrigt har jag inget å anmärka på detta mkt trevliga hotell.
 

JacobGBG

Medlem
#15 & #16 ingetdera vilket tillhör världens 20 bästa hotell.

Jag har prenumererat på Conde Nast tidigare och måste säga att deras system för att utse dessa hotell är högst skeptisk. I princip så handlar det om en survey till deras medlemmar där folk får betygsätta hotell de bott på under året. Någon kontroll för att en röstare är en del av den property som får rösten görs inte på något sätt.
 
Toppen