Senaste nytt

Boka Eurobonus bonusbiljett med andra bolag än SAS

Jacob

Medlem
Välkommen till BusinessClass.se Silferlood!

Det kanske mest extrema du kan göra med en bonusresa i South Pacific regionen är en resa från Perth i Australien till Papeete/Tahiti i Franska Polynesien.

Det är en galet lång sträcka, en flygresa på över 12 timmar. Ett absolut fynd för 25.000 poäng i economy eller 40.000 poäng i business!
Tyvärr är väl inte tidtabellen helt optimal, men det fungerar!


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

lisen

Ny medlem
Tack för tipset med ANA. Jag har försökt använda ANA för att hitta resa i Syamerika (från BOG) med TAM men det visar bara att allt är fullt (ha provat datum i November, men även i Mars nästa år). Gör jag något fel, eller är TAM bara ovilliga att låta någonboka award trips med dom? Någon som har erfarenhet med award trips i Sydamerika?
 

Jacob

Medlem
Tack för tipset med ANA. Jag har försökt använda ANA för att hitta resa i Syamerika (från BOG) med TAM men det visar bara att allt är fullt (ha provat datum i November, men även i Mars nästa år). Gör jag något fel, eller är TAM bara ovilliga att låta någonboka award trips med dom? Någon som har erfarenhet med award trips i Sydamerika?
Jag har jobbat en del med ANA award sidan och haft rätt mycket lycka med att använda den (som går att läsa i trådar här).

Mellan vilka städer vill du flyga?
 

lisen

Ny medlem
Vet nu vad som var fel, kollade för långt frami tiden, fungerar när jag tittar i Juli så jag får ha lite tålamod :eek:)
 
Last edited:

Roger J

Medlem
ANA är grymt för detta. Min erfarenhet är att den tillgänglighet man ser där stämmer med vad Eurobonus medlemsservice ser.
På Expertflyer får man upp tillgänglighet för Miles & More på LH, Lot etc. och det har man verkligen ingen nytta av med EB-poäng, enbart irriterande :)

Man får ibland vara lite påstridig, självklart vill ju SAS att EB-poängen används "internt" i första hand (SAS, Blue 1, Wideroe). Men får man tag i rätt person på medlemsservice brukar det gå fint.
 

Roger J

Medlem
Tänkte på en grej; alla EBP och EBG-medlemmar i Sverige har ju en "egen" mail-adress till medlemsservice. Det är det bästa sättet att kontakta dem om man vill boka en "krånglig" bonusresa. Då kan man i lugn och ro formulera sina önskemål och de hinner kolla upp ordentligt innan de svarar...
 
Toppen