Senaste nytt

SAS Business Lounge öppnas för alla (mot betalning)

Njae, det tror jag inte. Man har väl kunnat betala för att få access ett tag nu. Och i många andra länder är det här ju legio. Notera att det inte gäller Scandinavian Lounge dock.
 

Henry

Medlem
Av kommentarerna här att döma så verkar det ju aldrig vara fullt i business-loungerna, så det är kanske ett bra sätt att få in lite pengar?
 

twiggs

Medlem
Får man fråga varför du bästa hoppas det är under en begränsad tid?

Jag anser att passagerare som inte hör hemma i loungen på riktigt (dvs genom en biljett eller kort som ger tillgång) ska vänta på sitt plan utanför. Därmed basta. Tramsa med betalning… Vad kommer näst? Barmeny mot betalning i Business Lounge? :mad:
 

A380*G

Medlem
Jag anser att passagerare som inte hör hemma i loungen på riktigt (dvs genom en biljett eller kort som ger tillgång) ska vänta på sitt plan utanför. Därmed basta. Tramsa med betalning… Vad kommer näst? Barmeny mot betalning i Business Lounge? :mad:

De flesta flygbolag drivs idag som företag med resultatskrav. Det är inte längre ok att göra röda siffror år efter år. Hur kan det i så fall vara fel att i en marknadsekonomi prissätta produkter som genererar i ökade intäkter, och förhoppningsvis också ett bättre affärsresultat.
 

twiggs

Medlem
De flesta flygbolag drivs idag som företag med resultatskrav. Det är inte längre ok att göra röda siffror år efter år. Hur kan det i så fall vara fel att i en marknadsekonomi prissätta produkter som genererar i ökade intäkter, och förhoppningsvis också ett bättre affärsresultat.

Håller med dig i det du säger, men undrar om det inte snarare är dags att byta lokaler till mindre om man nu har så folktomt istället för att börja ta betalt. Känns bara helt tacky i en lounge!
 

Pho

Medlem
Jag anser att passagerare som inte hör hemma i loungen på riktigt (dvs genom en biljett eller kort som ger tillgång) ska vänta på sitt plan utanför. Därmed basta. Tramsa med betalning… Vad kommer näst? Barmeny mot betalning i Business Lounge? :mad:

Är du lika mycket emot att köpa miles mot betalning? För det har man väl inte heller gjort sig förtjänt av om man inte flyger till sig dem...
 
Toppen