Senaste nytt

Business class check-in med Eurobonus Silver?

vicce

Medlem
Jag ska resa med fyra vänner (5 personer totalt) till New York om ungefär en månad.

Vi reser med SAS (GOT-LHR) och med Virgin Atlantic (LHR-JFK). Då jag är EBS, så antar jag att jag kan använda business check-in på Landvetter? Hur är det med mina fyra vänner, kan de gå med mig till business check-in? Jag är den enda av oss som är med i SAS Eurobonus, men vi flyger alla på samma bokning.

När vi reser hem så flyger vi med Virgin Atlantic (JFK-LHR) och sedan SAS (LHR-GOT). Då antar jag att jag inte kan använda business check-in då vi inte flyger med SAS första sträckan, samt att jag inte får ha ett extra bagage (det är ju på hemresan man vill ha två väskor ;))?
 

Jacob

Medlem
Du får använda business incheckningen på Landvetter men Virgin Atlantic kommer givetvis inte bry sig om ditt EBS-kort.

Eftersom ni alla åker med samma flyg och dessutom i samma bokning ska det väl inte vara några som helst problem att checka in tillsammans vid business disken.
 

vicce

Medlem
Det var som jag trodde då.. Men man får vara glad för det lilla man får på Landvetter i alla fall :)

Kan ju passa på att fråga @Jacob och @ErikBernskiöld , vet ni om man kan lägga in sitt EB nummer någonstans innan avresa? Resebyrån (Travelstart) ville ha extra betalt för detta vid bokning, vilket jag då avböjde. Tänkte att jag lägger in det på flygplatsen sen, men det kanske går att lägga in manuellt själv innan avresa?
 

Alx

Medlem
Som redan nämnts är det inga bekymmer att ta hela gänget till C-incheckningen på utresan förutsatt att ni alla är i samma bokning. På hemvägen kommer Virgin mycket riktigt inte att bry sig om ditt EBS.

Synd att vi inte reser samma dag, då hade vi kunnat gästa in två av er i Virgin Clubhouse på LHR. En upplevelse utöver det vanliga.

Hoppas att ni får en riktigt trevlig resa med Virgin och vistelse i New York!
 

vicce

Medlem
Som redan nämnts är det inga bekymmer att ta hela gänget till C-incheckningen på utresan förutsatt att ni alla är i samma bokning. På hemvägen kommer Virgin mycket riktigt inte att bry sig om ditt EBS.

Synd att vi inte reser samma dag, då hade vi kunnat gästa in två av er i Virgin Clubhouse på LHR. En upplevelse utöver det vanliga.

Hoppas att ni får en riktigt trevlig resa med Virgin och vistelse i New York!

Vi bokade allt på samma bokning just för att slippa problem, men sen har tydligen flygbolaget "splittat" bokningen, vilket jag inte riktigt förstår vad det innebär, och kundtjänsten på Travelstart var väl inte världsbäst på att förklara heller.

Ja, verkligen, har ju mest blivit SAS och Air Chinas lounger samt PP lounger, så det hade varit trevligt att testat något nytt, kanske nästa gång :)

Jag önskar dig detsamma! :)
 

karho

Medlem
Kan ju passa på att fråga @Jacob och @ErikBernskiöld , vet ni om man kan lägga in sitt EB nummer någonstans innan avresa? Resebyrån (Travelstart) ville ha extra betalt för detta vid bokning, vilket jag då avböjde.

Ta betalt för det?! Jäkla stil! Testa att ringa SAS eurobonus och se om de kan lägga in numret i bokningen, borde funka. Eller så kan du väl annars lägga in det när du checkar in, men kanske känns bättre att ha det på plats innan.
 

Jacob

Medlem
Polska flygbolaget LOTs webbsida brukar kunna hantera de mest svårhanterliga resebyrå- och bonusresebokningarna när det gäller att få in bonusnumret, förutsatt att du har ett Amadeus bokningsnummer.
 

vicce

Medlem
Ta betalt för det?! Jäkla stil! Testa att ringa SAS eurobonus och se om de kan lägga in numret i bokningen, borde funka. Eller så kan du väl annars lägga in det när du checkar in, men kanske känns bättre att ha det på plats innan.

Ja, de tog betalat för att få SMS information, lägga in bonusprogram m.m m.m. Kände inte för att betala det då det inte är speciellt avancerat att lägga till det på flygplatsen, men det är ju alltid skönt att ha det ordnat innan. Resebyråerna är bra på att ta betalt för saker som en "van" resenär som bokar allt själv på flygbolagens egna hemsidor ser som självklart.

Polska flygbolaget LOTs webbsida brukar kunna hantera de mest svårhanterliga resebyrå- och bonusresebokningarna när det gäller att få in bonusnumret, förutsatt att du har ett Amadeus bokningsnummer.

Tack Jacob, det fungerade bra när det var en SAS biljett. Tänkte även lägga in det på en resa med TK, men då gick det inte. Det var Amadeus på den, då mailadressen var **@amadeus.com. Men ingen av de bokningsnumren jag hade fungerade, dock fungerade checkmytrip.com, men där kan man ju inte lägga in sitt Eurobonus nummer.
 

mry

Medlem
Tack Jacob, det fungerade bra när det var en SAS biljett. Tänkte även lägga in det på en resa med TK, men då gick det inte. Det var Amadeus på den, då mailadressen var **@amadeus.com. Men ingen av de bokningsnumren jag hade fungerade, dock fungerade checkmytrip.com, men där kan man ju inte lägga in sitt Eurobonus nummer.

Du kan även prova lufthansas hemsida för att lägga in EB nummer.

Visst har ni bokat hela resan till usa med samma boknignsnummer hel vägen? Antar att det inte är elektroniska biljetter utfärdade av sas ni har då? (sas börjar med 117)
 
Toppen