Senaste nytt

[Business class] Komatsu-Europa T/R, EVA Air, 12.700 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Ett mycket bra pris tack vare låga japanska yenen. Men endast från Komatsu i Japan och försäljning i Japan.

[Business class] Komatsu-Europa T/R, EVA Air, 12.700 SEK inkl. skatter

KMQ-LHR/CDG/AMS/VIE T/R
Flygbolag: Eva Air (BR, blivande Star Alliance medlem)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: D
Fare basis: endast tillgänglig hos japanska resebyråer (SITI Consolidated Fare)
Pris: 130.000 JPY + skatter ca 65.500 JPY och uppåt, totalt ca 12.700 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: 3 dagar / 6 månader
Förköpskrav: 5 dagar
Gäller för utresa: t o m 2013-SEP-30
Tillägg: extra tillägg 30.000 JPY för avresa från Japan på
  • 2013-AUG-10
  • 2013-AUG-11
  • 2013-AUG-15
  • 2013-AUG-16
Stopover: 1 fri stopover i Taipei är tillåten. Ytterligare en stopover i Taipei är tillåten för 5.000 JPY
Återbetalning: Ja, 50.000 JPY fram till dagen före avresedatum
Ändring: Ja, men endast vid hemresan (gratis)
Routing:
Komatsu-(BR)-Taipei-(BR)-London/Paris
Komatsu-(BR)-Taipei-(BR via Bangkok)-Amsterdam/Wien​

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Eva Air Business class på Airbus A330
EVA Air Business TPE-HKG_ 26.jpg
EVA Air Business TPE-HKG_ 21.jpg
EVA Air Business TPE-HKG_ 28.jpg
(Foto: Dr. Miles)

BusinessClass.se har testat Eva Airs Business class.

Reserapporter av medlemmar:

EVA Air kör/kommer att köra Boeing 777-300ER med nya Business class kabin till Amsterdam, London och Paris.
EVA Air News Release skrev:
EVA’s inaugural Royal Laurel Class service will operate nonstop between Taipei and New York on Mondays, Thursdays and Saturdays. EVA also offers a fourth flight on the route on Wednesdays. Starting on Monday, June 18, 2012, EVA is adding a fifth weekly New York flight. By the end of August this year, EVA will be offering Royal Laurel Class on all of its New York flights. It will introduce its Royal Laurel cabins on Los Angeles service by the end 2012 and begin to roll it out on San Francisco, Toronto, Paris, Amsterdam and London flights in 2013. It will complete the cabin upgrades by August 2013.
EVA Premieres Royal Laurel Class
8405784033_9078ed3c5a_z.jpg

(Foto: Eva Air new business class (royal laurel class) by only toto on flickr)

8405784327_710ffb80b7_z.jpg

(Foto: Eva Air new business class (royal laurel class) by only toto on flickr)

Seat map på EVA Air Boeing 777-300ER med nya Business class


Poängintjäning:
EVA Air D klass ger
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Dears nya Business class (EVA Premieres Royal Laurel Class) stolar ser jättebra ut.
Ungefär samma liga som Cathay Pacifics nya Business class och Qatar Airways nya Business class på B787?
 

pitch

Medlem
Det känns lite i knöligaste laget för min del, men säg till om dom ändrar sig och tar lika lite för att åka tvärtom, d v s typ VIE-KMQ T/R istället. Nu har jag visserligen varit i den landsändan redan, men bara på våren. (Och det var trevligt nog för att jag inte ska ha nåt emot att åka dit igen.)
 

Dr. Miles

Expert
Det känns lite i knöligaste laget för min del, men säg till om dom ändrar sig och tar lika lite för att åka tvärtom, d v s typ VIE-KMQ T/R istället. Nu har jag visserligen varit i den landsändan redan, men bara på våren. (Och det var trevligt nog för att jag inte ska ha nåt emot att åka dit igen.)
Tyvärr fungerar internationella flygbiljetter inte så. Den här dealen är endast från Komatsu.

Lite OT.
Från Komatsu kan man ta sig till Kanazawa (金沢), som även kallas lilla-Kyoto.

015.jpg

059.jpg

051.jpg

064.jpg

(Foto: Kanazawa stad/写真提供:金沢市)
 

pitch

Medlem
He he, den där stenlyktan på bild nummer tre verkar verkligen vara med i precis alla turistbroschyrer från Kanazawa. Det ska vara nåt alldeles speciellt med den, men för oss oinvigda ser den ut precis som vilken annan vanlig stenlykta som helst. Och slottet/borgen är ett nybygge. Annars är det en trevlig stad som inte så många utländska turister bemödar sig med att åka till.

Sen är det inte så väldigt långt till Takayama heller, dom har ju sin festival nån gång i oktober (kul, men man får inte vara rädd för trängsel direkt). Man kunde kanske flyga till Nagoya och ta tåget upp den vägen, hmm...
 

m10

Medlem
Hade varit perfekt om det gällt för utresa kring jul. Dr. Miles - Högst uppskattat att det dykt upp några deals från Japan senaste dagarna, btw!
 

Dr. Miles

Expert
Hade varit perfekt om det gällt för utresa kring jul. Dr. Miles - Högst uppskattat att det dykt upp några deals från Japan senaste dagarna, btw!

Ja, det är synd att Ping-funktion är ej i bruk längre. Annars hade jag kunnat pinga till medlemmarna som bor i Japan när jag postar deals från Japan. :)
 
Toppen